Ερώτηση για χρωματική φθορά του Δι σε διατονικό Πα
Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2013, 11:49
Θα ήθελα να υποβάλω την παρακάτω ερώτηση:
Στο "Αναστασιματάριον", στην αρχή του (αργόν-ήχος πρώτος), στο μάθημα "Τας εσπερινάς ημών ευχάς..." και στην φράση "...άφεση αμαρτιών ότι μονος..." υπάρχει μία φθορά του Δι της σκληρής χρωματικής πάνω σε διατονικό Πα όπου και τον μετατρέπει σε Δι της σκληρής χρωματικής (στο "...άφεση αμαρτιών..." και πάνω στο "α" της λέξης "αμαρτιών").
Το μέλος συνεχίζει σε σκληρή χρωματική κλίμακα και καταλήγει και πάλι σε (χρωματικό) Δι με μαρτυρία χρωματικού Πα στο τέλος της λέξης "...αμαρτιών".
Στην συνέχεια υπάρχει μία διατονική φθορά του Δι πάνω στο γράμμα "ο" του κειμένου "...ότι..." όπου και επαναφέρει το μέλος στην διατονική κλίμακα.
Η διατονική φθορά μπαίνει πάνω σε πεταστή με κέντημα άρα έχουμε διάστημα ανάβασης τριών τόνων. Η ανάβαση των τριών τόνων πρέπει να γίνει σε χρωματική κλίμακα γιατί η φθορά αλλάζει την κλίμακα από τον επόμενο τόνο και όχι από τον τόνο πάνω στον οποίο βρίσκεται. Με χρωματική όμως ανάβαση δεν καταλήγουμε στο ύψος του διατονικού Δι, αφού το διάστημα της σκληρής χρωματικής Δι-Νη (όπου ο Δι εδώ είναι ο διατονικός Πα ως προς το ύψος-συχνότητα του) είναι διαφορετικό από το διατονικό διάστημα Πα-Δι. Το μουσικό κείμενο όμως αυτό λέει: Διατονική φθορά του Δι πάνω στον χρωματικό Νη της πεταστής με το κέντημα!
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τί γίνεται εκεί;
Ευχαριστώ
Στο "Αναστασιματάριον", στην αρχή του (αργόν-ήχος πρώτος), στο μάθημα "Τας εσπερινάς ημών ευχάς..." και στην φράση "...άφεση αμαρτιών ότι μονος..." υπάρχει μία φθορά του Δι της σκληρής χρωματικής πάνω σε διατονικό Πα όπου και τον μετατρέπει σε Δι της σκληρής χρωματικής (στο "...άφεση αμαρτιών..." και πάνω στο "α" της λέξης "αμαρτιών").
Το μέλος συνεχίζει σε σκληρή χρωματική κλίμακα και καταλήγει και πάλι σε (χρωματικό) Δι με μαρτυρία χρωματικού Πα στο τέλος της λέξης "...αμαρτιών".
Στην συνέχεια υπάρχει μία διατονική φθορά του Δι πάνω στο γράμμα "ο" του κειμένου "...ότι..." όπου και επαναφέρει το μέλος στην διατονική κλίμακα.
Η διατονική φθορά μπαίνει πάνω σε πεταστή με κέντημα άρα έχουμε διάστημα ανάβασης τριών τόνων. Η ανάβαση των τριών τόνων πρέπει να γίνει σε χρωματική κλίμακα γιατί η φθορά αλλάζει την κλίμακα από τον επόμενο τόνο και όχι από τον τόνο πάνω στον οποίο βρίσκεται. Με χρωματική όμως ανάβαση δεν καταλήγουμε στο ύψος του διατονικού Δι, αφού το διάστημα της σκληρής χρωματικής Δι-Νη (όπου ο Δι εδώ είναι ο διατονικός Πα ως προς το ύψος-συχνότητα του) είναι διαφορετικό από το διατονικό διάστημα Πα-Δι. Το μουσικό κείμενο όμως αυτό λέει: Διατονική φθορά του Δι πάνω στον χρωματικό Νη της πεταστής με το κέντημα!
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τί γίνεται εκεί;
Ευχαριστώ