Σελίδα 1 από 1

Χριστός ανέστη - απολυτίκιο

Δημοσιεύτηκε: 06 Ιουν 2008, 18:38
από coevang
Κατά την περίοδο του Πάσχα παραβρέθηκα σε ακολουθία θεμελιώσεως ναού η οποία τελείται σύμφωνα με την τάξη που υπάρχει στο μικρό Ευχολόγιο. Σύμφωνα με την τάξη αυτή μετά τον Ευλογητό λέγεται το απολυτίκιο του αγίου του ναού και κατόπιν Δόξα, και νυν και το θεοτοκίο «Παναγία Θεοτόκε Παρθένε…». Εφόσον η ακολουθία τελούνταν κατά την περίοδο του Πάσχα μετά τον Ευλογητό λέγεται το «Χριστός ανέστη…» τρις. Ποια θα πρέπει να είναι η ορθή θέση του Δόξα, και νυν στην διαδοχή των ύμνων η α ή η β;

α) Χριστός ανέστη (γ΄), απολυτίκιο αγίου ναού, Δόξα, και νυν. Παναγία Θεοτόκε…
β) Χριστός ανέστη (γ΄), Δόξα. απολυτίκιο αγίου ναού και νυν. Παναγία Θεοτόκε…

Re: Χριστός ανέστη - απολυτίκιο

Δημοσιεύτηκε: 06 Ιουν 2008, 18:57
από Παναγιώτης
Αγαπητέ φίλε νομίζω το 'α' είναι το σωστό. Δες και εδώ: http://analogion.net/forum/viewtopic.php?f=17&t=311

φιλικά
παναγιώτης.

Re: Χριστός ανέστη - απολυτίκιο

Δημοσιεύτηκε: 08 Ιουν 2008, 11:22
από coevang
Κατά τη Διακαινήσιμο Εβδομάδα τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος 2008 προβλέπουν:

«Κατά την ακρίνειαν της τάξεως μετά το «Αναστάσεως ημέρα» και το «Χριστός ανέστη» (τρις), Δόξα, το απολυτίον του αγίου, Και νυν, το ομόηχον αυτού α΄ θεοτοκίο»

Δεν είναι ορθότερο αυτό;

Re: Χριστός ανέστη - απολυτίκιο

Δημοσιεύτηκε: 08 Ιουν 2008, 12:53
από dkalpakidis
coevang έγραψε:Κατά τη Διακαινήσιμο Εβδομάδα τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος 2008 προβλέπουν:

«Κατά την ακρίνειαν της τάξεως μετά το «Αναστάσεως ημέρα» και το «Χριστός ανέστη» (τρις), Δόξα, το απολυτίον του αγίου, Και νυν, το ομόηχον αυτού α΄ θεοτοκίο»

Δεν είναι ορθότερο αυτό;
Για Εσπερινό και Όρθρο ασφαλώς.
Για τον Αγιασμό και το "Παναγία Θεοτόκε" δεν το βλέπω κακό.
Πάντως στο "Ευχολόγιον" της Σιμωνόπετρας υπάρχει ειδική διάταξις για τον Αγιασμό την Διακαινήσιμο.