Α Για τον Ηλια Βουτσινα
Μελετης έγραψε:Αγαπητοί φίλοι,
Κατόπιν της ερωτήσεώς και του σχολιασμού του συγκεκριμένου blog απέστειλα email στον κ Βουτσινά ο οποίος μου απαντησε
Αγαπητέ φίλε Χρήστο,
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, και την ποικιλότροπη συμπαράσταση στο έργο μου.
Πριν σου απαντήσω το σκέφτηκα πολύ καλά.
Σχεδόν στις περισσότερες ακολουθίες, γράφω και τα στοιχεία του μέσου από όπου τα πήρα. Κυρίως είναι βιβλία, έγκριτων συγγραφέων και εκδοτικών οίκων. Άρα, ήδη σε όσους έχουν απόριες αυτές είναι λυμένες. Θα κοιτάξω από εδώ και στο εξής να γίνω πιο συστηματικός και να γράφω σε όλες τις ακολουθίες τα στοιχεια τους. Εκτός από εκείνες που είναι χέρι, χέρι είτε μέσων Ι. Μ. κτλ.
Όσο για τα στοιχεία μου, θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος. Αν δημοσίευα δικά μου κείμενα ή απόψεις, ή έστω απόψεις και ιδεολογίες άλλων βεβαίως και θα είμουν ηθικά υποχρεωμένος να αναφέρω τα πλήρη στοιχεία μου. Αλλά, στην παρούσα φάση, απλώς αναδημοσιεύω ιερές ακουλουθιες, και θεωρώ πως δεν πρέπει να φαίνομαι εγώ, αφού το έργο γίνεται αποκλειστικά και μόνον εις δόξαν Θεού ζώντος.
Ευχαριστώ γιά όλα.
Βουτσινάς Ηλιας
Ms Κοινωνιολογος - Φιλόσοφος,
Αναπληρωτης Καθηγητης σε Ειδικο Σχολειο.
Τόπος διαμονης. Πατρα.
Ετων 31.
Παρασημο εκ Θεου. επι 10χρονια κουβαλαω καρκινο
Τι να πουμε για τον Ηλια Βουτσινα? Ειναι αξιοθαυμαστος και αξιεπαινος. Ευχομαι απο τα βαθη της ψυχης μου ο Θεος να τον βοηθαει, να του δινει δυναμη, η περιπετεια της υγειας του να ληξει με τον πιο αισιο τροπο, συμφωνα με το θελημα του Θεου, και να τον φωτιζει να συνεχισει το εργο του στην εκπαιδευση και στο διαδικτυο. Βεβαια το γραμμα του δεν απανταει στα περισσοτερα ερωτηματα μου. Οποτε οι αποριες παραμενουν. Και ο καθενας ας κρινει οπως τον φωτισει ο Θεος.
Απο τα οσα ενδιαφεροντα και συγκινητικα γραφει ο Ηλιας, ξεχωριζω προς το παρον ετουτο: "το έργο γίνεται αποκλειστικά και μόνον εις δόξαν Θεού ζώντος". Ο Ηλιας ειναι ενας πονεμενος ανθρωπος με θερμή ολοψυχη πιστη στο Θεο. Ο σκοπος του ειναι αγαθος. Προφανως ομως
δεν εχει καταλαβει τη σοβαροτητα αυτου που κανει, τι προεκτασεις μπορει να εχει, ουτρε γνωριζει οτι καποια κειμενα που δημοσιευει δεν εξυπηρετουν αυτο το σκοπο με τον καλυτερο τροπο. Εδω ειναι το σημειο που χρειαζεται προσοχη. Εγω δε θελω ουτε λογοκρισια να κανει (ουτε εγω κανω λογοκρισια) ουτε να μπλεξει με πραγματα περα απο τα ενδιαφεροντα του και τις γνωσεις του. Απλως νομιζω οτι καλο ειναι να σημειωσει πως αυτες τις ακολουθιες τις ανεβαζει σαν κειμενα και το αν ειναι σωστο να χρησιμοποιηθουν στη λατρεια, ας το κρινουν οι αναγνωστες. Γιατι πρεπει να κανει μια τετοια δηλωση, το εξηγω παρακατω.
Β Για το (Μελετη) Χρηστο Κονταξη
Μελετης έγραψε:Κονταξής Χρήστος
(διορθωτής των λειτουργικών κειμένων κατά δύναμη του π Leo Schefe)
Χρηστο, χαιρομαι που εχεις κανει τοσο σημαντικη δουλεια και σου αξιζουν πολλα συγχαρητηρια. Ο Θεος να σε ανταμειψει. Εγραψα στο προηγουμενο μηνυμα μου, "ξερω οτι τα κειμενα που εχει ο π. Leo Schefe ειναι τα εγκεκριμενα βιβλια της Εκκλησίας και η σελιδα του εχει ενα κυρος, πώς να το κάνουμε ". Ειναι αληθεια οτι εχεις βοηθησει πολυ για να ειναι σωστη η σελιδα του, το σωστο πρεπει να λεγεται. Και παλι συγχαρητηρια.
Μελετης έγραψε:Πρέπει να αναφέρω ότι ο λόγος που με ώθησε να προτείνω στον π Leo την αναφορά αυτού του link στα λειτουργικά κείμενα ήταν η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πληροφόρηση περί των ακολουθιών αγίων από φυλλάδες.
Δε χρειαζεται να απολογηθεις γιατι στη σελιδα του π. Leo Schefe μπηκε link στο blog του Ηλια Βουτσινα, και λες οτι οφειλετε σε σενα. Σημερα μαλιστα ειδα οτι το αφαιρεσατε το link. Κοιταξε, δεν ειχα τετοια προθεση, δεν κατηγορησα κανενα που υπαρχει ή προβαλεται αυτη η ιστοσελιδα. Δεν ξαιρω τι εντυπωση εδωσα στα μηνυματα μου, αλλα δεν εννοουσα οτι ειναι κακο να γινει λινκ στο μπλογκ του Ηλια Βουτσινα. Εκεινο που ειπα και το ξαναλεω ειναι να σημειωνατε καπου οτι αλλο τα κειμενα του π. Leo Schefe που ειναι τα εκκλησιαστικα Μηνιαια και αλλο οι διαφορες φυλλαδες, ειδικα μαλιστα εκεινες που δεν εχουνε εγκριση απο την Εκκλησια. Πρεπει να πειτε στον απλο κοσμο που ενημερωνεται απο τη σελιδα του π. Leo Schefe (αλλα και στον ιδιο τον Ηλια) να προσεχει. Δε νομιζεις οτι χρειαζεται κατι τετοιο?
Μελετης έγραψε:οι εκδόσεις Φως και η Αποστολική διακονία προσθέτουν ακολουθίες στα μηναία. Πρόσφατα οι εκδόσεις Φως προσέθεσαν αρκετές ακολουθίες αγίων του Γερασίμου Μικραγιαννανίτη που φυσικά δεν υπάρχουν στα μηναία της Αποστολικήε διακονίας.
Οι εκδοσεις της Αποστολικης Διακονιας ειναι γνωστο οτι γινονται με εγκριση ειδικων επιτροπων, με εγκριση απο τη Συνοδο κ.τ.λ. Οι ακολουθιες που βαζουνε ειναι εγκεκριμενες απο την Εκκλησια. Ο γερασιμος Μικραγιαννανιτης ητανε ο επισημος υμνογραφος του Οικουμενικου Παττριαρχειου, αλλα και παλι τις ακολουθιες του τις εστελνε για εγκριση. Και παρολα αυτά δεν εγκρινανε ολες τις ακολουθιες του. Ειναι γνωστο οτι δεν εχει εγκριθει η ακολουθια του για τον Αγιο Εφραιμ στη Νεα Μακρη. Οι εκδοσεις της Αποστολικης Διακονιας βαζουνε εγκεκριμενες ακολουθιες του Μικραγιαννανιτη η αλλων. Υποθετω οτι κατι αναλογο θα κανει και το Φως. Μηπως βαλανε ακολουθια του Αγιου Μενελαου ή του Αγιου Εφραιμ? Ρωταω, δεν ξερω.
Ας ξεκινησει λοιπον και ο Ηλιας Βουτσινας απο κει, απο τα Μηνιαια της Αποστολικης Διακονιας και το Φως και ας βαλει αυτες τις ακολουθιες που εχουνε προστεθει εκει. Και ετσι θα ειναι καλυμμενος.
Μελετης έγραψε:Το Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου έχει σκαναρισμένες παλαιές ακολουθίες αγίων του 19 αιώνος που παρέχονται δωρεάν από την ηλεκτρονική του βιβλιοθήκη στο διαδίκτυο.
Το Πανεπιστημιο κανει τη δουλεια του και την κανει πολυ καλα. Αυτο που δινει ειναι ηλεκτρονικη βιβλιοθηκη που περιεχει βιβλια καθε ειδους, επιστημονικα, αντιεπιστημονικα, εκκλησιαστικα, αντιεκκλησιαστικα, ορθοδοξα, αιρετικα, αρχαιων ειδωλολατρων, αθεων, πιστων, απιστων, κληρικων, λαϊκών, αντιχριστων και ο,τι αλλο θες. Ειναι απλως μια ηλεκτρονικη βιβλιοθηκη. Και μαλιστα για οσα δημοσιευουν δινουν πληρη στοιχεια, συγγραφεας, εκδοση, τυπογραφειο, χρονολογια, αλλες παρατηρησεις κ.τ.λ. Δε σημαινει οτι αυτα που δημοσιευει ειναι για εκκλησιαστικη χρηση. Μην τα μπερδευουμε τα πραγματα. Δεν το ενδιαφερει το Πανεπιστημιο κατι τετοιο. Τα εχει εκει για ενημερωση, για ερευνα επιστημινικη και τετοια. Για παραδειγμα, αν εκει βρουμε βιβλιο ιατρηκης του 19ου αιωνα, σημαινει οτι θα το παρει ενας γιατρος και θα προσπαθησει σημερα να κανει εγχειρηση με βαση εκεινο το βιβλιο?
Μελετης έγραψε: Ο π. Ανδρέας στον Αγ Νικόλαο Πειραιώς έχει 3000 άκολουθίες άγίων στο πρωτότυπο η φωτοτυπίες που δίνει δωρεάν σε κάθε ενδιαφερόμενο. Προσωπικά μου έδωσε ακολουθία του Παγκρατίου Ταυρομενίας που ήταν ίδια μ αυτή που έχει και ο κ. Βουτσινάς.
Αυτο τωρα τι επιχειρημα ειναι? Ο παπ-Αντρεας τι ειναι? Ιερη Συνοδος η Οικουμενικο Πατριαρχειο? Οτι δινει οχι μονο ο παπΑντρεας αλλα ο καθε παπας και ο καθε ψαλτης και η καθε κυρα Μαρια σημαινει οτι ειναι Αγιο Ευαγγελιο, ιερο κειμενο του Αγιου Πνευματος? Τι ειναι αυτα που μου λες τωρα, Χρηστο? Πραγματικα δεν καταλαβαινεις ή κανεις οτι δεν καταλαβαινεις? Δεν ειναι σοβαρες κουβεντες αυτες, και εγω μιλησα πολυ σοβαρα.
Το λεω και πιο ξεκαθαρα (αν και νομιζω οτι ημουν ξεκαθαρος απο το πρωτο μηνυμα και οτι αντεγραψα ενα κειμενο επισης ξεκαθαρο):
καθε αδεσποτη φυλλαδα που κυκλοφορει απο δω κι αποκει, οπως κι αν κυκλοφορει και απο οποιον κι αν κυκλοφορει, δε σημαινει οτι ειναι ιερο εκκλησιαστικο κειμενο. Χρειαζεται προσοχη. Αν δε ξερουμε για μια ακολουθια αν ειναι εγκυρη, χρησιμοποιουμε μονο οτι εχει εγκριθει απο την Εκκλησια και κυριως τα Μηνιαια.
Για να μην παρεξηγηθω, θελω να πω οτι καλα κανει ο παπΑντρεας και οποιοσδηποτε αλλος και εχουνε χιλιαδες ακολουθιες και τις μοιραζουνε δωρεαν. Μηπως ξερεις αν τις ψελνει κιολας αυτες τις 3000 ακολουθιες? Γιατι εγω ξερω οτι δεν τις χρησιμοποιει. Εχεις παει ποτε στην Εκκλησια του? Γιατι εγω οποτε πηγα δεν ετυχε να χρησιμοποιησουνε τιποτε παραπανω απο τα Μηνιαια. Μπορει απλως να μην ετυχε, αλλα παντως δεν τις χρησιμοποιει, τουλαχιστον ολες. Εγω νομιζω οτι ο παπΑντρεας ξερει πολυ καλα τη διαφορα αναμεσα σε εγκεκριμενη και μη εγκεκριμενη ακολουθια και οτι μπορει να διακρινει ποια ακολουθια ειναι σωστη και ποια εχει λαθη. Και νομιζω οτι προσεχει να δινει σωστα πραγματα. Αν τωρα τα εχει και αυτος μπερδεμενα (πραμα που δεν το νομιζω, υποθεση κανω), τοτε ισχυουνε οσαν παρατηρω και για το blog του Ηλια Βουτσινα. Τα ιδια ισχυουνε και για καθε αλλο συλλεκτη.
Μελετης έγραψε:Η έννοια αναγνωρισμένη ή μη ακολουθία από την Εκκλησία κατά την ταπεινή μου άποψη δεν έχει βάση
Μελετης έγραψε:Κατά την άποψή μου είναι ιδιαίτερα διακριτικός να μη θίξει τυχόν πνευματικά δικαιώματα. Άλλωστε δεν μπορούμε να μιλάμε για εμπορευσιμότητα των ακολουθιών αυτών που πρέπει να προσφέρονται αφιλοκερδώς σε όποιον θέλει να τις χρησιμοποιήσει σε ακολουθίες και μόνον.
Δε θελω να μπω σε συζητηση για την εννοια της αναγνωρισμενης η μη ακολουθιας. Ουτε προσωπικα με ενδιαφερουνε τα πνευματικα δικαιωματα, ουτε τι ειναι αυτα ουτε ποιοι τα εχουνε και ποιοι δεν τα εχουνε, ουτε μιλησα για εμπορευσιμοτητα. Δεν ειναι δικα μου χωραφια αυτα, δεν ξερω απο τετοια. Ουτε ειπα ουτε υπονοησα οτι ο Ηλιας με το blog του ή ο καθε αλλος συλλεκτης θελει να εμπορευτει ακολουθιες. Παρακαλω να μη παρερμηνευονται τα λογια μου.
Ξερω μονο οτι σημερα απο τη μια η Εκκλησία μ΄ας λεει οτι πρεπει να χρησιμοπουουμε είτε τα επισημα βιβλια της Εκκλησιας, τα Μηνιαια δηλαδη, ειτε φυλλαδες με εγκριση απο τη Συνοδο, και απτην αλλη οτι το Κρατος εχει νομους για τα πνευματικα δικαιωματα. Εγω λοιπον δε μπορω να καταλαβω πώς καποιος που θελει να λεγετε και σωστος Χριστιανος και εντιμος πολιτης εχει το δικαιωμα να γραφει στα παλια του τα παπουτσια και τους κανονες της Εκκλησιας και τους νομους του κρατους. Δηλαδη σα Χριστιανοι δε θα υπακουσουμε στην ιερη Συνοδο που λεει να μη χρησιμοποιουμε μη εγκεκριμενες ακολουθιες? Μηπως υπαρχει καποιο δογματικο προβλημα σ΄αυτο που λεει η Συνοδος και δεν πρεπει να κανουμε υπακοη? Δε ξερω, αλλα εχω μπερδευτει λιγακι.
Γιατι ο π. Leo Schefe πηρε το εκκλησιαστικα Μηνιαια και δεν πηρε κατι αλλο να παρουσιασει? Για να μη μπλεξει με το εγκυρο και το μη εγκυρο. Γιατι οι διαφορες φυλλαδες αν δεν εχουνς καποια εγκριση εκκλησιαστικη μπορει να εχουνε προβλημα.
Αραγε δε λεει τιποτα το αρχικο μηνυμα που εγραψα? Δε σημαινει τιποτα οτι μπορει καποιοι να κανουνε λειτουργια
για εναν αγιο που δεν υπαρχει, αλλα ειναι αγιος των Καθολικων?
Θες κι αλλο παραδειγμα? Κοιτα στο blog του Ηλια την ακολουθια στις 22 Ιουλιου των αγιων Μαριας Μαγδαληνης και Μαρκελλας Μαρτυρος. Τετοια ακολουθια δεν υπαρχει. Και τι κανανε? Πηρανε δυο παλιες εκκλησιαστικες ακολουθιες (μια για την καθε αγια), τις ενωσανε οπως νομιζανε, βαλανε και καποια τροπαρια που τους τα δωσανε δηθεν απο το Αγιο Ορος χωρις αποδειξεις (πιασ΄ ταυγο και κούρεφ΄το δηλαδη) και γραψανε και δικα τους τροπαρια! Ολα αυτα τα λενε στην εισαγωγη της δηθεν ακολουθιας τους που βγαλανε το 1996. (Το γραφει στο blog απο ποια εκδοση την αντεγραψε. Απο τις λιγες τετοιες περιπτωσεις)
Ξερεις ποιοι τη βγαλανε? Κατι παλαιοημερολογιτες που δεν ανηκουνε σε καμια ομαδα και
πιστευουνε οτι η πραγματικη Εκκλησια δεν υπάρχει σε καμια παλαιοημερολογιτικη και σε καμια νεοημερολογιτικη Εκκλησια!!!!!!!!!!!!!! Ειχανε βγαλει παλια και ενα βιβλιο που βριζανε νεοημερολογιτες και παλαιοημερολογιτες, που
λεγανε οτι ολοι εχουνε προδωσει την πιστη του Χριστου και οτι ολοι θα πανε στην κολαση!!!!!! Θα σωθουνε, γραφανε, μοναχα οσοι απλοι πιστοι εχουνε αγνη πιστη ανεξαρτητα απο που ανηκουνε, αρκει να εχουνε συνειδηση οτι οπου κι αν ανηκουνε βρισκονται σε πλανη!!! Και να παρακαλανε το Χριστο να τους συχωρεσει και να τους σωσει!!! Ταραχτηκε η ψυχη μου οταν το διαβασα εκεινο το παλιοβιβλιο τους, κοντεψα να χασω την πιστη μου και πηγα στον πνευματικο μου κλαιγοντας. Ειδε κι επαθε ο ανθρωπος να με συνεφερει.
Ε λοιπον αυτοι οι "σπουδαιοι" παλαιοημερολογιτες και "γνησιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοι" (πολυ γνησιοι, σιγουρα) βγαλανε αυτη την ακολουθια των αγιων Μαριας Μαγδαληνης και Μαρκελλας Μαρτυρος, δικη τους συνθεση που εχει και δικα τους τροπαρια.
Δηξλαδη θα ερθει μεθαυριο καποιος παπας που δεν θα ξερει τι ακριβως γινεται ή καμια κυρα Μαγδαληνη ή καμια κυρα Μαρκελα ή οποια κυρα Κατινα τελος παντων και θα μου πασαρουνε αυτη την ακολουθια για να την ψαλω στην εκκλησια? Και θα ψαλω εγω τροπαρια που γραψανε δυο χαμενοι (στην κυριολεξια ομως χαμενοι)?
Ε, οχι δα! Τι ειναι αυτα που μου τσαμπουνατε? Εχουμε χασει τελειως τον μπουσουλα μου φαινεται. Ο καθενας κανει δηλαδη οτι θελει κιοτι νομιζει? Αυτο λεγεται Εκκλησια? Και το να εχουμε αποψη αντιθετη με την επισημη Εκκλησια, αυτο το λεμε "ταπεινη γνωμη"? Εχουμε τρελαθει τελειως μου φαινεται!
Θελετε κι αλλα παραδειγματα απο το blog του Ηλια?
Απο τις 26 Νοεμβριου (2008) οποιος θελει ας προσπαθησει να ψαλλει αυτα τα τροπαρια
Στιχηρά προσόμοια. Ήχος δ`. Πανεύφημοι Μάρτυρες
Των αγίων ομόσκηνοι, και πατέρων επτάριθμοι Βουλγαρίαν άπασαν εφωτίσατε` και της κακίας δε Άγιοι ημάς, ελυτρώσατε, ισχυροί. Και των παθών τυραννούντων εκάστοτε ανεδείχθητε. Ιερεαίς δε πρεσβείαις θείω φόβω, καταυγάζοντες καρδίας, και τας ψυχάς ημών Άγιοι. [Δις]
Ιαμάτων πληρούμενοι, οι νοσούντες εν λάρνακι προσδραμώντες Άγιοι, ικετεύουσι, Μεθόδιον, Κύριλλον, Σάββαν, Κλήμεντα, Ναούμ, Αγγελάριον πάνσοφον, και Γοράσδονα, αλλά ρύσασθε πάντας τους εν πίστει εορτάζοντας την μνήμην και ιεράν υμών κοίμησιν.
Στις 14 Νοεμβριου (2008) υπαρχει αυτο το τροπαριο
Εις τον στίχον. Ήχος πλ. Α`. Χαίροις ασκητικώς αληθώς
Χαίροις ο εν εσχάτοις καιροίς, υπέρ της πίστεως αθλήσας στερρότατα` πάντων αρνησιχρίστων, υπογραμμός αληθής` των νεομαρτύρων το αγλάϊσμα, της Ύδρας το βλάστημα, και της Ρόδου καλλώπισμα, και του Άθωνος, το λαμπρόν αγαλλίαμα, το τερπνότατον εκκλησίας εντρύφημα, άνθος το ωραιότατον και κρίνον το εύοσμον, ο ευωδίασε κόσμον, πνευματικαίς διαδόσεσι` Χριστόν εκδυσώπει, Κωνσταντίνε υπέρ πάντων των ευφημούντων σε.
Μπορει να μου εξηγησει κανενας τι σημαινει η φραση οτι ο αγιος Κωνσταντινος ο Υδραιος
ειναι "πάντων αρνησιχρίστων, υπογραμμός αληθής"?
Σχετικα με τις πηγες. Μονο στο Σεπτεμβριο του 2009 μεχρι τωρα εχει ανεβασει 21 ακολουθιες. Σε καμια απ αυτες δε σημειωνει αν ειναι απο καποια εκδοση (και απο ποια συγκεκριμενα), ή απο καποιο χειρογραφο η απο καποιο μοναστηρι και ποιο. Σε πολλες ευτυχως γραφει ποιος ειναι ο ποιητης (παλιοτερα δεν εγραφε ουτε αυτο).
Σε ολες τις ακολουθιες του 2008 και μεχρι το Μαρτιο του 2009 δε σημειωνε ουτε ποιος ειναι ο ποιητης. Απο τα τελη Μαρτιου αρχισε να σημειωνει καποια στοιχεια, κι αυτα οχι παντοτε. Συχνα γραφει ποιος ειναι ο ποιητης. Δεν αρκει ομως. Πρεπει να σημειωνει και ποιος ειναι ο εκδοτης, ή η εκδοση, ή να σημειωνει οτι ειναι χειρογραφο ή δακτυλογραφημενο κ.τ.λ.
Το ποιο σημαντικο ομως ειναι οτι σε καμια ακολουθια δε σημειωνει αν εχει εγκριση και απο ποιον? απο το Πατριαρχειο ή απτη Συνοδο η απο τον ταδε Μητροπολίτη κ.τ.λ. Γιατι οπως ειπα και παραπανω
υπαρχουνε ακολουθιες ακομη και του γερασιμου Μικραγιαννανιτη που δεν εχουνε εγκριθει!
Νομιζω οτι τα παραδειγματα αυτα μαζι με εκεινα του πρωτου μηνυματος μου ειναι αρκετα, και δεν εχει νοημα να συνεχισω.
Αν ολα αυτα, φιλε Χρηστο, μεχρι τωρα δε λενε τιποτα σε καποιους, τοτε λυπαμαι πολυ. Δεν εχω να πω τιποτα αλλο.
Συνοψιζω.
Ο Ηλιας Βουτσινάς καλα κανει και βαζει στο blog του διαφορες φυλλαδες αγιων. Δε με πειραζει καθολου που αναμεσα τους υπαρχουνε και φυλλαδες ψευτοαγιων ή ψευτοακολουθιων. Νομιζω ομως οτι πρεπει να δηλωσει ομως οτι τα παρουσιαζει σαν απλα κειμενα. Κι αν καποιο απο αυτα ειναι χρησιμο στη εκκλησιαστικη λατρεια το κανει για δοξα Θεου. Για το αν ειναι σωστες αυτες οι ακολουθιες την ευθυνη να πουμε την αναλαμβανει οποιος τις χρησιμοποιει.
Κατι τετοιο τελος παντων να γραψει. Πώς το λένε, φιλε Χρηστο,
μια δηλωση για αποποιηση ευθυνων να κανει. Τοσο δυσκολονοητο ειναι αυτο που λεω? Νομικος εισαι, τα ξερεις καλυτερα απο εμενα.
Μελετης έγραψε:΄Οποιος θεωρεί ότι κάποια δημοσιεύομενα κείμενα του κ Βουτσινά δεν είναι δόκιμα ας απευθυνθεί στον ίδιο. Το email του είναι διαθέσιμο στο blog.
Εγω μπηκα στη σελιδα του, ειδα τα προβληματα που υπαρχουνε, την εκλεισα και εφυγα.
Δεν προκειται να ασχοληθω αλλο με τα σκουπιδια του καθε παλαιοημερολογιτη, ή της καθε οραματιστριας, ή του καθε φαντασμενου ή του καθε φιλοχρηματου (δε μιλαω για τον Ηλια, ετσι? Μιλαω για καποιους που φτιαχνουνε ακολουθιες με τετοιες προϋποθεσεις και οχι με βαση την εκκλησιαστικη γραμμη). Δυστυχως κυκλοφορουνε και διαφορες τετοιες φυλλαδες ταχατες ακολουθιες αγιων.
Οποιος θελει να κανει το ρακοσυλλεκτη "ιερων ακολουθιων" ειναι δικο του προβλημα. Εγω θα παιρνω μονο ακολουθιες εγκεκριμενες απο την εκκλησια, για να εχω το κεφαλι μου ησυχο και τη συνειδηση μου αναπαυμενη, και για να μην εχω ευθυνη για ψευτοαγιους και ψευτοακολουθιες.
Η κουβεντα βεβαια ξεφυγε πολύ και δεν ειναι για το ταδε ή το ταδε blog.
Τα οσα ειπα ειναι πολυ σοβαρα, και αφορουνε ολη αυτη τη βιομηχανια παραγωγης αγιων και ακολουθιων στην Ελλαδα και αλλου, που εχει μεγαλη εξαρση τα τελευτια χρονια. Γιατι αναμεσα στις ακολουθιες που εκδιδονται ή που μερικοι μαζευουνε με μεγαλη λαχταρα
υπαρχουνε και καλπικα νομισματα, υπαρχει και σαβουρα.
Εγω δεν ειμαι ουτε παπας, ουτε δεσποτης, ουτε ψαλτης, ουτε θεολογος, ουτε φιλολογος, ουτε δακσαλος, ουτε καθηγητης, δεν ειμαι τιποτα. Αισθανθηκα μονο οτι ειχα χρεος να ειδοποιησω τους αδελφους μου χριστιανους (και πολυ μου πεφτει να με θεωρησουνε αδελφο τους, αν το θελουνε δηλαδη) οτι
πρεπει να προσεχουνε σχετικα με τις φυλλαδες διαφορων ακολουθιων, γιατι οσοι ειμαστε ανιδεοι μπορει να την πατησουμε. Τα ειπα λιγο χοντρα, και να με συμπαθατε, αλλα νομιζω οτι ειναι σοβαρο το θεμα και χρειαζοταν ενα ξεκαθαρισμα. Τα υπολοιπα ας τα πουνε οι ποιμενες, οι θεολογοι, οι ειδικοι. Υπαρχει και μια παροιμια που λεει:
Οποιος θελει το κακο μου με κανει και γελαω, οποιος θελει το καλο μου με κανει και κλαιω.
Εγω οτι ειχα να πω το ειπα και το εγραψα και αισθανομαι οτι εχω καμει το καθηκον μου απεναντι στο Θεο και την Εκκλησια Του. Για το θεμα αυτο δε θα μιλησω αλλο.
Να ειστε ολοι καλα και ο Θεος να μας ελεει.
μαθητης