Απολυτίκια Λειτουργίας
Δημοσιεύτηκε: 27 Φεβ 2008, 15:12
Σε πολλούς ναούς παρατηρείται το φαινόμενο (ΜΑΣΤΙΓΑ) να ψάλλονται παραπάνω απολυτίκια μετά την είσοδο του Ευαγγελίου πέραν από τα του Τυπικού προβλεπόμενα.
Ιδίως στην περιοχή που ψάλλω κάνει "θραύση" ο "ενιαύσιος θησαυρός...".
Επειδή θεωρώ το θέμα αυτό μεγάλη τυπική αταξία και παραβίαση βασικών αρχών του Τυπικού, το αναφέρω εδώ.
(Σύμφωνα με το ΤΜΕ πρέπει να έχει ο Άγιος τουλάχιστον ένα δοξαστικόν για να ψαλλεί εν Κυριακή η ακολουθία του ή κατά το ΤΑΣ να είναι εορταζόμενος εις στ΄).
Δεν ομιλώ βεβαίως για απολυτίκια αγίων που πραγματικά εορτάζονται.
Δυστυχώς οι .... αρχιμανδρίτες που προσπαθούν να τα επιβάλλουν ... ανεβαίνουν στα αναλόγια και υποδεικνύουν τα ψαλλόμενα στους ψάλτες...
Η υπακοή προς την Τυπική Διάταξη και όσα η παράδοση της εκκλησίας έχει επιβάλλει δεν μπαίνει σε "θέμα" υπακοής προς προισταμένους κλπ.
Προέχει η υπακοή στην τάξη της εκκλησίας.
Και κάτι ακόμη. Δείτε το σαν προσωπική έκκληση, ο καθένας μας να κάνει έναν αγώνα:
Αδειάστε από τα αναλόγια παραλειτουργικά βιβλία.
Ανεβάστε τα απαραίτητα, ακόμα και εκείνα που η σημερινή πρακτική τα έχει περιθωριοποιήσει.
(λ.χ. Ειρμολόγιον, Ψαλτήριον, Εκλογάριον).
Ιδίως στην περιοχή που ψάλλω κάνει "θραύση" ο "ενιαύσιος θησαυρός...".
Επειδή θεωρώ το θέμα αυτό μεγάλη τυπική αταξία και παραβίαση βασικών αρχών του Τυπικού, το αναφέρω εδώ.
(Σύμφωνα με το ΤΜΕ πρέπει να έχει ο Άγιος τουλάχιστον ένα δοξαστικόν για να ψαλλεί εν Κυριακή η ακολουθία του ή κατά το ΤΑΣ να είναι εορταζόμενος εις στ΄).
Δεν ομιλώ βεβαίως για απολυτίκια αγίων που πραγματικά εορτάζονται.
Δυστυχώς οι .... αρχιμανδρίτες που προσπαθούν να τα επιβάλλουν ... ανεβαίνουν στα αναλόγια και υποδεικνύουν τα ψαλλόμενα στους ψάλτες...
Η υπακοή προς την Τυπική Διάταξη και όσα η παράδοση της εκκλησίας έχει επιβάλλει δεν μπαίνει σε "θέμα" υπακοής προς προισταμένους κλπ.
Προέχει η υπακοή στην τάξη της εκκλησίας.
Και κάτι ακόμη. Δείτε το σαν προσωπική έκκληση, ο καθένας μας να κάνει έναν αγώνα:
Αδειάστε από τα αναλόγια παραλειτουργικά βιβλία.
Ανεβάστε τα απαραίτητα, ακόμα και εκείνα που η σημερινή πρακτική τα έχει περιθωριοποιήσει.
(λ.χ. Ειρμολόγιον, Ψαλτήριον, Εκλογάριον).