Ας αρχίσουμε από τα εύκολα:
konman έγραψε:Αν γνωριζετε σχετικα για το ποτε θα ερθει,την τιμη και πως θα το προμηθευτουμε συντομοτερα,ενημερωστε μας
Δυστυχώς δεν ξέρω την ακριβή ημερομηνία που θα έρθει στην Ελλάδα. Υποθέτω φθινόπωρο ή τέλος του χρόνου. Για την τιμή με σημερινά δεδομένα θα κοστίζει το χαμηλότερο μοντέλο (από αυτά που ακούγονται) 700 με 750 ευρώ. Εγώ νομίζω όμως πως μετά από αυτά που θα συμβούν τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα, θα είναι ακριβώτερο! Για πιο σύντομη προμήθεια μόνο μέσω εξωτερικού από το ebay ή από κανένα ταξιδάκι στις ευρωπαϊκές χώρες που ήδη το έχουν ή από κανέναν φίλο που μένει εκεί κ.ά.
Και ερχόμαστε στα δύσκολα:
nmnovice00 έγραψε:Αυτό που με προβληματίζει περισσότερο με όλη αυτή την σπουδή για διευκόλυνση των ψαλτών στα αναλόγια, και χωρίς καθόλου να αναφέρομαι σε εσάς προσωπικά-αφορμή παίρνω απλά από την έλευση αυτού του καινούργιου προϊόντος, είναι ότι διαπιστώνει κανείς φοβερή εξάρτηση των ψαλτών από τα μουσικά κείμενα σήμερα, πολύ μεγαλύτερη από το παρελθόν και ολοένα αυξανόμενη.
Συμφωνώ και επαυξάνω.
nmnovice00 έγραψε:Πόσα μουσικά βιβλία είναι απαραίτητα τελικά να κουβαλάει κανείς σε τσάντες...;
Πιστέψτε με πολλά και μεγάλα σε μέγεθος. Εγώ για παράδειγμα κάθε Κυριακή κουβαλάω 5-6 αρκετά μεγάλα βιβλία.
nmnovice00 έγραψε:...για να πάει να ψάλλει εκτός έδρας μια φορά;
Δεν μιλάω για εκτός έδρας. Μιλάω για το ψαλτήρι που έχει αναλάβει!!!
nmnovice00 έγραψε:...όταν διακονούμε σταθερά ένα αναλόγιο, δεν μπορούμε να έχουμε εκεί τα βασικά ψαλτικά βιβλία χωρίς να τα κουβαλάμε πέρα δώθε;
Όχι δεν μπορούμε. Μπορεί εσείς να ζείτε στον παράδεισο που κανένας δεν κάνει κακό στον συνάνθρωπό του, αλλά εμείς εδώ στη γη έχουμε ακόμα προβλήματα. Για παράδειγμα στην επαρχία που είμαι εγώ (Κορινθία) εάν κάνεις το λάθος και αφήσεις μουσικά βιβλία στο ψαλτήρι σου κοινώς την έκατσες γιατί απλώς την επόμενη Κυριακή...δεν θα είναι εκεί!!! Ακούγεται τρελό; Και όμως έχει γίνει!!! Ειδικά εάν τα βιβλία που χρησιμοποιείς είναι γραμμένα στον υπολογιστή και έχουν συγκεντρωμένα όλα σχεδόν τα μαθήματα με καλαίσθητο και σοβαρό τρόπο και αποτελούν μία τεράστια συλλογή πάνω από 5000 (!) σελίδες, δεμμένα σε καλλιτεχνικά βιβλιοδετεία, όπως έχω κάνει εγώ, τότε εάν τα αφήσεις στο ψαλτήρι, απλώς πας γυρεύοντας!!!
nmnovice00 έγραψε:Σε μικρή Μονή της νησιωτικής Ελλάδος, όπου αξιώθηκα να ψάλλω επί αρκετά χρόνια Μ. Εβδομάδα, και η οποία είχε πληθώρα κλασσικών (και μάλιστα παλαίτυπων) μουσικών βιβλίων
Ο παράδεισος που λέγαμε. Αγαπητέ, εδώ στην Κορινθία τα ψαλτήρια που θα βρεις μουσικά βιβλία είναι μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού. Και μιλάμε για Αναστασιματάριο και κανένα των εκδόσεων της Ζωής, συνήθως την θ. Λειτουργία. Ούτε λόγος για βιβλία με μαθήματα νέων πατριαρχικών ψαλτών (Πρίγγου, Στανίτσα, Νικολαΐδη κ.ά.)
nmnovice00 έγραψε:Δεν μπορούμε να πούμε ένα δοξαστικό, λοιπόν, απ' έξω; Δεν μπορούμε να μάθουμε ένα σύντομο χερουβικό απ' έξω; Κοκ.
Αν είμαστε μόνοι μας μπορούμε (που και αυτό το κουβεντιάζω παρακάτω). Εάν όμως έχουμε και κανα δύο ανθρώπους που μας βοηθάνε στο ψαλτήρι και ψάλλουμε όλοι μαζί -εν είδη μίας μικρής χορωδιούλας- τότε ούτε μπορούμε, ούτε είναι συνετό να ψάλλουμε χωρίς κείμενο, γιατί θα γίνει κοινώς μπάχαλο.
nmnovice00 έγραψε:Μήπως όλη αυτή η σπουδή να τα έχουμε όλα έτοιμα μπροστά μας δείχνει κι άλλα πράγματα, όπως ψαλτική ανωριμότητα και ανεπάρκεια;
Μήπως αγαπητέ, μιλάμε εκ του ασφαλούς και κρίνουμε ανθρώπους και καταστάσεις έτσι αβασάνιστα; Μήπως ξεχνάμε πως υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που για λόγους ηλικίας ή για άλλους σωματικούς-πνευματικούς λόγους ή λόγω κάποιας ασθένειας δεν είναι σε θέση να θυμούνται ούτε ένα "Κύριε ελέησον" όπως λέτε; Μήπως ακόμα και στα πατριαρχικά αναλόγια η τακτική του απο στήθους ψάλλειν, που πράγματι έσωσε την μουσική μας τόσους αιώνες, έχει εγκαταλειφθεί; Μήπως γι αυτό δεν κατακρίθηκαν οι τρεις διδάσκαλοι όταν έφτιαξαν το νέο σύστημα γραφής, ότι δηλ. θα οδηγήσει στη λήθη των μαθημάτων και όλα θα ψάλλονται από κείμενο; Μήπως δεν θα έπρεπε για το λόγο αυτό να γίνει η μεταρύθμιση; Μήπως δεν υπάρχουν ψάλτες με άψογη φωνή, άψογη μουσική κατάρτιση, μεγάλο μουσικό ταλέντο και συναίσθηση του έργου τους ως ψάλτες που δεν είναι σε θέση (για λόγους που ανέφερα στην αρχή της παραγράφου) να ψάλλουν απέξω; Εγώ προσωπικά ξέρω μερικούς. Σε αυτούς τί θα πούμε; Να τα παρατήσουν και να φύγουν; Ή ότι είναι ανώριμοι και ανεπαρκείς; Σας βεβαιώ πως, τουλάχιστον αυτοί που ξέρω, δεν είναι τίποτα από τα δύο και μάλιστα είναι λίγοι αυτοί που μπορούν να τους φτάσουν!!!
Φυσικά και υπάρχουν και εκείνοι που λέτε εσείς, που επειδή δεν ασχολήθηκαν όσο έπρεπε με την μουσική δεν είναι σε θέση να πουν ούτε ένα Κύριε ελέησον απέξω. Ναι, αλλά δεν μπορούμε να τους βάζουμε όλους στο ίδιο καζάνι, αλλά ούτε και αυτούς μπορούμε να τους χαρακτηρίζουμε με τέτοιους χαρακτηρισμούς. Ξέρουμε εάν αυτοί οι άνθρωποι οι ανώριμοι και ανεπαρκείς κάνανε έναν υπεράνθρωπο αγώνα για να φτάσουν να λένε σωστά, έστω και από το κείμενο αυτό το Κύριε ελέησον που εμείς ξέρουμε απέξω γιατί το χάρισμά μας ή η υγεία μας είναι καλύτερα; Μήπως ξεχνάμε πως ό,τι μας έχει δωθεί, μας έχει δωθεί άνωθεν; Θα ήταν καλό λοιπόν να μην κατακρίνουμε τους άλλους σε όποια κατάσταση και αν βρίσκονται γιατί υπάρχει κίνδυνος να πέσουμε και εμείς σε αυτή την κατάσταση (Ο δοκών εστάναι βλεπέτω μην πέσει δεν λέει η γραφή; ή κάπως έτσι τελοσπάντων το λέει).
Γράφω όλα αυτά στις 4:00 το πρωί, όχι γιατί θέλω να κατηγορήσω κάποιον, απλώς γιατί μερικές λέξεις έχουν βαρύ αντίκτυπο στην χρήση τους και θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ. Τέτοιες λέξεις κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι και οι λέξεις "ανώριμος" και "ανεπαρκής". Προσωπικά δεν με πειράζει εάν κάποιος ψάλλει από βιβλίο, από σημειώσεις, από μνήμης, από κινητό ή εάν τα έχει χαράξει πάνω στο ψαλτήρι. Αυτό που κοιτάω είναι το πώς τα λέει αυτά που λέει. Μπορούμε να κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για τυχόν προβληματικές καταστάσεις που βλέπουμε να προβάλλουν, δεν μπορούμε όμως, νομίζω, να χαρακτηρίζουμε ανθρώπους.
Πέρα από τα παραπάνω, το εν λόγω μηχάνημα μπορεί να βοηθήσει και με άλλους τρόπους. Για παράδειγμα εάν ένας δάσκαλος περάσει μέσα όλα τα θεωρητικά βιβλία και τα έχει ανα πάσα στιγμή εκεί που παραδίδει θεωρία της μουσικής και για να ανατρέχει ο ίδιος στα συγγράμματα, αλλά και για να δίνει παραπομπές και παραδείγματα στους μαθητές. Ή μήπως και αυτά θα πρέπει να τα ξέρουν όλοι οι δάσκαλοι απέξω;
Με λίγα λόγια γιατί και η ώρα είναι δύσκολη. Ο μοναδικός λόγος που ανέφερα αυτή τη συσκευή δεν ήταν ούτε για διαφήμηση (δεν έχω καμμία σχέση εμπορική με την εν λόγω εταιρεία) ούτε για να συμβάλλω στην αλλοίωση της μουσικής, αλλά από χαρά και αγάπη για να μάθει όποιος θέλει και αυτόν τον τρόπο, μήπως και κανένας ανακουφιστεί από κάποια δυσκολία. Ούτε φυσικά θεωρώ πως οι νέες ανακαλύψεις μας οδηγούν στο χειρότερο. Πώς θα είχε χαρακτηρισθεί ο πρώτος ψάλτης που χρησιμοποίησε...χαρτώο κώδικα στην εκκλησία του από τους συναδέλφους του, εάν είχαν internet και υπήρχε το forum αυτό; ως ανώριμος και ανεπαρκής;
Κλείνω λέγοντας πως συμφωνώ με αυτά που λέτε περί αποδόσεως των μαθημάτων από μνήμης, αλλά διαφωνώ με τους χαρακτηρισμούς προς τους ανθρώπους που δεν μπορούν να τα εφαρμόσουν αυτά για διαφόρους λόγους, δικαιολογημένους ή μη. Υπάρχουν και άλλοι στον κόσμο μας που δυστυχώς δεν μπορούν να καταφέρουν αυτά που κάποιοι άλλοι μπορούν. Υπάρχουν και καταστάσεις (όπως αυτές που αναλύω παραπάνω) που χρειάζονται και τα κείμενα. Αυτές τις καταστάσεις έρχεται να θεραπεύσει η τεχνολογία και νομίζω πως το εν λόγω μηχάνημα αποτελεί μία λύση. Φυσικά υπάρχουν και άλλες.
Καλό λοιπόν θα ήταν να άλλαζα τον τίτλο του αρχικού θέματος περίπου ως εξής: το νέο iPad της Apple στην υπηρεσία των χρηζόντων ανάγκης. Οι άλλοι απλώς...προσπεράστε το.
Αγαπάτε αλλήλους.
Ευχαριστώ
Νεκτάριος Κόντης.
Υ.Γ. Και όσον αφορά το "ρητό" των αναρχικών, πράγματι το είχα διαβάσει και εγώ σε κάτι τοίχους. Αυτό όμως που σκέφτηκα ήταν: "κοίτα, κατηγορούν τον πολιτισμό και την αξία του αυτοί που...δεν έχουν καν πολιτισμό, αλλά σκορπάνε καταστροφή και δυστυχία στο πέρασμά τους!!!" Εξάλλου το iPad ακόμα και το ρεύμα να πέσει έχει περίπου 10 ώρες διάρκεια μπαταρίας...!
