Παναγιώτης έγραψε:
Για αυτά και τις κατηγορίες που υποβάλλετε εις βάρος μου, οποιοσδήποτε αναγνώστης με αναφορά στα προηγούμενα μηνύματα θα δει ότι αυτά που λέτε στο πρόσωπό μου δεν στέκουν. Εύχομαι να μην συνεχίσετε αυτήν την τακτική σας.
...Και το ποιος κατηγορεί ποιον έχει πολλές αναγνώσεις. Ίσως θα ήταν καλύτερα κατά τη γνώμη μου να αφήνατε τους αναγνώστες να κρίνουν, προτού γίνουν συντονιστικές διορθώσεις σε μηνύματα που δε μας αρέσουν. Εγώ λογοκρισία δεν κάνω ούτε έχω δικαιώματα συντονισμού. Και το παρακάτω:
Παναγιώτης έγραψε:
Να διορθώσετε όλες τις κατηγορίες σας. Αν θέλετε δε να συνεχίσετε τις κατηγορίες σας (προς οποιονδήποτε), να ανοίξετε θέμα στο "Γενική Συζήτηση".
Αυτό θεωρώ πως είναι εντελώς μεροληπτική αντιμετώπιση εναντίον μου αφού δεν συγκινηθήκατε όταν θίχτηκαν άλλα πρόσωπα. π.χ.
nmnovice00 έγραψε:
Αυτά είναι γνωστά. Αλλού λέει κι άλλα ο Άγιος Συμεών. Φυσικά, δεν είστε ο πρώτος που τα έχει μελετήσει.
Τέλος πάντων. Δεν περιμένω να πεισθείτε για το θέμα, ειδικά από τα δικά μου κείμενα.
Έχετε δώσει δείγματα γραφής.
nmnovice00 έγραψε:
Κοιτάξτε, αντίλογος υπάρχει και εδώ. Απλά, με κάποιους ανθρώπους είναι η αλήθεια ότι δεν μπορώ να συζητήσω, αφενός διότι δεν υπάρχει λόγος και υποχρέωση να συζητάμε με όλους, αφετέρου δε, δεν υποφέρονται κάποιοι άνθρωποι. Κυκλοφορεί πολλή "πώρωση" και το διαδίκτυο γέμισε ανθρώπους εθισμένους στην εικονική πραγματικότητά του. Δόξα τω Θεώ, έχω και σημαντικότερα πράγματα να κάνω στην ζωή μου, από το να ασχολούμαι με το "μακρύ και το κοντό" του καθενός στο διαδίκτυο. Ευτυχώς, εθισμένος δεν είμαι ακόμα. Αν κάτι βρώ ενδιαφέρον και βρώ και αξιόλογους ανθρώπους να συζητήσω, τότε μπαίνω και γράφω. Ειδάλλως...
Τώρα, για την ιστορία, μιας και το προκαλέσατε (και μάλιστα με λόγια άλλων), πιστεύω ότι γνωρίζετε πολύ καλά ότι από το Ψαλτολόγιον έφυγα όταν κάποιος [τον γνωρίζετε] απεκάλυψε τεχνηέντως προσωπικά μου στοιχεία προκειμένου να ταυτοποιηθώ σιγά σιγά, αφού ως τότε συμμετείχα ανωνύμως. Για μένα ήταν θέμα αρχής, διότι εθίγοντο εμμέσως και άλλα άτομα. Τα υπόλοιπα δεν είναι του παρόντος και δεν αφορούν τους αναγνώστες. Πολλά είναι αυτά που δεν γνωρίζετε αγαπητέ, γι' αυτό μη σπεύδετε [...]
Αυτά είναι τα εκτός τόπου και χρόνου του θέματος. Και στο μεν πρώτο η απάντηση είναι προσωπικά σε μένα και το προσπερνάω. Στο δεύτερο σημείο όμως γίνεται αναφορά σε ανθρώπους που δε συμμετέχουν στο παρόν βήμα διαλόγου. Υπάρχει μια κατηγορία και επίθεση εναντίον τους, ενώ δεν μπορούν να απαντήσουν και δεν μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους ή τουλάχιστον να εκφράσουν τη δική τους άποψη. Αυτό είναι σωστό και τίμιο; Δείχνει υπευθυνότητα και γενναιότητα; Εγώ σέβομαι τους αναγνώστες και απαντάω σχετικά με το θέμα. Απευθύνομαι στον π. Νικόλαο για πράγματα που αφορούν εμάς τους δύο, την κουβέντα που κάνουμε εδώ. Για αυτό άλλωστε δεν ήμουν αυτός που αναφέρθηκε για πρώτη φορά στο Ψαλτολόγιο, και δεν προκάλεσα εγώ την αναφορά στα όσα έγιναν εκεί, και μάλιστα "με λόγια άλλων"! Υπενθυμίζω την πρώτη αναφορά:
nmnovice00 έγραψε:Το ίδιο κάνατε, όμως, και στο Ψαλτολόγιον, και μάλιστα με πιό καυστικό τρόπο, γνωρίζοντας ότι εκεί μάλλον δεν θα απαντήσω...
Και όταν απάντησα και σ’ αυτό, τότε μετατράπηκαν τα μηνύματα σε προσωπικές κατηγορίες εναντίον τρίτων, σε ιστορίες άσχετες με τη συζήτηση που είχαμε. Εγώ απάντησα μόνο σε όσα με κατηγόρησαν και σε οσα με αφορούσαν. Αυτά για την μεροληπτική στάση και του συντονιστή. Όσο για το κατακρεουργηθέν μήνυμα του erodios, ο οποίος μετά την συντονιστική παρέμβαση φαίνεται μόνο να συμφωνεί με τον π. Νικόλαο, πληροφορήθηκα από γνωστό μου για το αρχικό και πλήρες περιεχόμενό του. Μήπως εδώ είναι που ισχύει τό διαλέγουμε και πέρνουμε τί μας αρέσει και τα υπόλοιπα τα σβήνουμε;
nmnovice00 έγραψε: Διάβασα με προσοχή το μήνυμά σας και ευχαριστώ για τον κόπο. Ουσιαστικά, δεν έχω κάτι καινούργιο να προσθέσω στα όσα είπαμε. Νομίζω ότι στα περισσότερα που θίξατε υπήρξα εξαντλητικός σε προηγούμενα μηνύματα. Να σημειώσω, όμως, ως ανακεφαλαίωση μερικές τελευταίες σκέψεις παίρνοντας αφορμή από κάποια σημεία του τελευταίου μηνύματός σας...
Τα θέματα της λατρείας είναι κατ' εξοχήν θέματα συνολικά της Εκκλησίας. Δεν μπορεί ο καθένας να αυτονομείται στο θέμα αυτό. Υπάρχουν και σχετικοί ιερείς κανόνες. Συνεπώς, δεν θα το λύσουμε εμείς ατομικά ή με πρωτοβουλίες. Και σχετικά με "το μάτι του Ψάλτου ή του Κληρικού" που είπατε, σας πληροφορώ ότι κανένας λαϊκός εκκλησιαζόμενος στην Εκκλησία σήμερα δεν προβληματίζεται για το Ασματικό Τυπικό.
nmnovice00 έγραψε: ... Τα περί αυτονομήσεως και κανονικότητας δεν αφορούν ασφαλώς εσάς, και απορώ πώς το παρερμηνεύσατε... ... Ούτε ο βασικός κορμός των δικών μου μηνυμάτων απευθύνεται τελικώς σε εσάς, αλλά σε γενικότερες καταστάσεις που διαμορφώνονται: ... Απλώς, πήρα αφορμές από τα μηνύματά σας. Ήλπιζα ότι καταλαβαινόμασταν.
... Και δεν χρειάζεται εσείς να απολογείσθε σε μένα για κάτι, ιδίως όταν αυτά που λέω αφορούν κυρίως άλλους...
Λέτε “Απλώς, πήρα αφορμές από τα μηνύματά σας” για να μιλήσετε γενικώς δήθεν, αλλά κατ΄ ουσίαν απαντάτε προσωπικά. Είναι γνωστή η τακτική. Αναφέρεστε άμεσα σε εμένα στα περισσότερα μηνύματά σας και είναι εμφανές αυτό. Από τη στιγμή που κάνετε παράθεση στα δικά μου μηνύματα και μου απαντάτε, έπρεπε νομίζω και να διευκρινίζετε σε ποια σημεία απαντάτε σε μένα και πότε μιλάτε γενικώς και απαντάτε σε άλλους που δεν κάνουν εδώ διάλογο μαζί σας! Εκτός αν στην σκέψη σας και στο υποσυνείδητό σας, όταν γράφετε τις απαντήσεις σας, με ταυτίζετε με κάποιους τρίτους που μου είναι άγνωστοι. Και γιατί αυτή η γενικότητα και ασάφεια; Ποιοι είναι αυτοί, τους οποίους δήθεν γνωρίζω; Γνωρίζω πολλούς ανθρώπους βέβαια, αλλά εδώ δεν καταλαβαίνω ποιους υπονοείται. Γιατί αυτές οι υπεκφυγές; Μέχρι να υπάρξει εκ μέρους σας μία σαφής απάντηση για το ποιους εννοείτε και σε ποια σημεία των μηνυμάτων σας αναφέρεστε σ’ αυτούς επιτρέψτε μου κι εμένα να θεωρώ ότι αυτό είναι μία στάση υπεκφυγής, και ότι πράγματι σε μένα απαντάται. Και ή δεν έχετε το θάρρος να παραδεχθείτε ότι όλα όσα γράφεται απευθύνονται σε μένα ή δεν έχετε το θάρρος να ονομάσετε αυτούς στους οποίους απαντάται χρησιμοποιώντας με σε ένα δήθεν διάλογο μαζί μου, γιατί ίσως δεν έχετε το θάρρος να τους αντιμετωπίσετε κατά πρόσωπο. 'Οποιο απ΄ τα δύο κι αν συμβαίνει εκφράζω την απογοήτευσή μου.
Ακόμη και αν πράγματι έχετε προσωπικά με κάποιους ανθρώπους, και στον μεταξύ μας διάλογο εκφράζατε και τις προσωπικές σας αντιπάθειες προς αυτούς, πάλι και οι αντιπάθειες στρέφονταν και προς το πρόσωπό μου, ακόμη και αν δεν είχατε σκοπό κάτι τέτοιο. Αν το είχα καταλάβει νωρίτερα δε θα συνέχιζα αυτή τη συζήτηση. Αλλά συνέχισα και έκανα και παραπομπή, που νόμιζα ότι θα ήταν ένας καλός επίλογος από τη μεριά μου και ότι θα ενίσχυε τα σημεία στα οποία νόμιζα ότι συμφωνούμε. Και με έκπληξη διαπιστώνω ότι τελικά “συμφωνούμε διαφωνώντας και διαφωνούμε συμφωνώντας“! Τι να πω!