Κατάφερα -επιτέλους!- να εγγραφώ και θέτω το πρώτο μου ερώτημα: Τα μηναία γράφουν ότι στον Όρθρο της Ινδίκτου ως Δόξα ψάλλεται το ιδιόμελον "Εκ ρίζης αγαθής" του Οσίου και ως Και νύν το ιδιόμελον "Ο αρρήτω σοφία". Κυκλοφορούν όμως δύο ηχογραφήσεις στο διαδίκτυο, μια του Στανίτσα και μια του αστέρη, όπου ως Δόξα ψάλλουν το "Ο αρρήτω σοφία". Ποιο είναι, τελικώς, το ορθόν;
Κωνσταντίνος Λάμπρου
Αρχή της Ινδίκτου
Απ: Αρχή της Ινδίκτου
Κε Λάμπρου,konstanla έγραψε:Κατάφερα -επιτέλους!- να εγγραφώ και θέτω το πρώτο μου ερώτημα: Τα μηναία γράφουν ότι στον Όρθρο της Ινδίκτου ως Δόξα ψάλλεται το ιδιόμελον "Εκ ρίζης αγαθής" του Οσίου και ως Και νύν το ιδιόμελον "Ο αρρήτω σοφία". Κυκλοφορούν όμως δύο ηχογραφήσεις στο διαδίκτυο, μια του Στανίτσα και μια του αστέρη, όπου ως Δόξα ψάλλουν το "Ο αρρήτω σοφία". Ποιο είναι, τελικώς, το ορθόν;
Κωνσταντίνος Λάμπρου
Νομίζω ότι και οι δύο περιπτώσεις είναι σωστές. Το Τυπικό τ.Μ.τ.Χ.Ε. του Βιολάκη ορίζει δύο περιπτώσεις:
"Ει τύχοι η α' της Ινδίκτου εν πάση άλλη ημέρα πλήν Κυριακής", τότε το Δόξα είναι του Οσίου (Συμεών του Στυλίτου, "Εκ ρίζης αγαθής") και το Και νυν της Ινδίκτου ("Ο αρρήτω σοφία").
Όμως, "Ει τύχοι εν ημέρα Κυριακή", το Δόξα είναι της Ινδίκτου ("Ο αρρήτω σοφία") και το Και νυν το "Υπερευλογημένη".
Επομένος, οι ηχογραφήσεις του Στανίτσα και του Αστέρη που αναφέρετε θα πρέπει να είναι και οι δύο Κυριακές.
Απόστολος
Απ: Αρχή της Ινδίκτου
Κύριε Κομπίτση, σας ευχαριστώ πάρα πολύ.