ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Άβαταρ μέλους
Αγγελης
Νέος
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 18 Ιουν 2009, 13:32

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσίευση από Αγγελης »

Όποιος ενδιαφέρεται για την ακολουθία του Οσίου Μενελάου υπάρχει στις ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ Τ.Θ. 53215, ΛΕΜΕΣΟΣ ΚΥΠΡΟΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 25 774978, 25 350821 ΤΗΛΕΟΜΟΙΟΤΥΠΟ: 25 350821 ΛΕΜΕΣΟΣ 2002).
Ἐπιμέλεια ἐκδόσεως: Ἀρχιμανδρίτου Ἐπιφανίου Εὐθυβούλο ή στο http://voutsinasilias.blogspot.com/2009 ... chive.html
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Αγγελης την 24 Σεπ 2009, 22:19, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
μαθητής

Απ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσίευση από μαθητής »

Αγγελης έγραψε:Όποιος ενδιαφέρεται για την ακολουθία του Οσίου Μενελάου υπάρχει στις ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ Τ.Θ. 53215, ΛΕΜΕΣΟΣ ΚΥΠΡΟΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 25 774978, 25 350821 ΤΗΛΕΟΜΟΙΟΤΥΠΟ: 25 350821 ΛΕΜΕΣΟΣ 2002).
Ἐπιμέλεια ἐκδόσεως: Ἀρχιμανδρίτου Ἐπιφανίου Εὐθυβούλο ή στο http://voutsinasilias.blogspot.com/2009 ... chive.html
Πάτερ μου, η διευθυνση που εχετε βαλει σε βγαζει σε αλλη ακολουθια. Η σωστη διεύθυνση ειναι εδω.

Ομως για τη συγκεκριμενη ακολουθια υπαρχουν πολλα προβλήματα, ακόμη και ο άγιος Μενέλαος ειναι απο αμφίβολος μέχρι ανύπαρκτος. Υπαρχουν κληρικοι στο Αιγιο που γνωριζουν για το προβλημα. Μπορειτε να τους ρωτησετε. Απο τον Ιστοχωρο για το “Αγιον Ορος” απλώς μεταφερω εδω μια πολυ καλή και ενδιαφερουσα κριτικη.
Re: Ακολουθία του Αγίου Μενελάου του εν Γαλλία ασκήσαντος

από Ermite » Τρί Ιούλ 14, 2009 11:25 pm

Ο π.Επιφάνιος Ευθυβούλου είναι Ορθόδοξος Κληρικός εν Λεμεσω.
Ενήργησε όμως (όπως συμπεραίνω) με σπουδή.
Κάποιος, προφανώς, τον παρεκάλεσε να του βρει τον Άγιο Μενέλαο, γιά να τον εορτάζει και επεχείρησε "φιλοτίμως" να εκδόσει Ακολουθίαν.

Άγιος Μενέλαος δεν αναφέρεται μέχρι στιγμής στα Αγιολόγια της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Τα Μαρτυρολόγια των Βενεδικτίνων (όπου στηρίζεται το Συναξάριον) είναι αξιόλογες πηγές, αλλά οπωσδήποτε χρειάζεται "βάσανος" προκειμένου να εντάξουμε έναν Άγιο στο Εορτολόγιο και στην Υμνογραφία της Εκκλησίας μας.
Γι'αυτό λειτουργούν και οι Συνοδικές Επιτροπές Θ.Λατρείας κλπ στις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, ώστε άνθρωποι ειδήμονες, με επίγνωση και με συναίσθηση της σοβαρότητος του έργου αυτού να διελέγχουν τις ποικίλες επιθυμίες και πρωτοβουλίες ευσεβείας των πιστών.

Εφ'όσον είναι προ του Σχίσματος (1054 ή και 850 μΧ), το συζητούμε να ενταχθεί και να εορτάζεται στο Εορτολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Δεν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά απαιτείται εκκλησιαστική διαδικασία!

Άλλο σημαντικό θέμα είναι η Ακολουθία. Η οποία πρέπει να συντεθεί από καταλλήλους ανθρώπους.
Και φυσικά, να μην είναι συμπίλημα και παραφθορά από Ακολουθίες άλλων Αγίων.

Στην Ακολουθία εν προκειμένω του Αγίου Μενελάου, παρατηρούμε το παράδοξον να του έχουν συνθέσει Κανόνες ο Ιωάννης Δαμασκηνός και ο Θεοφάνης. Παλαιοί και πολύ δόκιμοι και Άγιοι Υμνογράφοι. Ο Δαμασκηνός απέθανε το 749 μΧ και ο Θεοφάνης το 850 μΧ. Ο Άγιος Μενέλαος απέθανε περίπου το 770 μΧ (εφ'όσον κατά το Συναξάρι γεννήθηκε το 700 μΧ). Πώς είναι δυνατόν να του έγραψε Κανόνα ο Δαμασκηνός;!! Και πραγματικά. Ενώ προαναγγέλλεται Ακροστιχίδα: Ὄλβος πέφηνας γηγενῶν Μενέλαε.
Στο τέλος, αντί Μενέλαε βγαίνει ΠΘΥΜΙΕ!!
Προφανώς, λοιπόν, πήραν τροπάρια άλλου Αγίου και τα προσαρμόσανε γιά τον Αγιο Μενέλαο.
Αλλά και στα χρόνια του Αγίου Θεοφάνους δεν ήταν γνωστός στην Ανατολή ο Αγιος Μενέλαος.

Και τί να πει δε κανείς γιά τα σόλοικα Εσπέρια σε πεζή καθομιλουμένη !!..

Ὤ τοῦ παραδόξου θαύματος, οὐκ ἀνθρωπίνου ἐστι, πῶς τὰ πρόσκαιρα ἄφηκες, ἀλλ’ ἡδονικότατα, τῆς ζωῆς τὰ ἐπίγεια· οὐκ ἐξουσίαις πανίσχυρες, οὐδὲ χρημάτων ἐπόθησας, ἀλλὰ τούτα κατέλιπες, οὐδαμῶς σκεφτόμενος, τὸν Χριστὸν ἐπόθησας καὶ εὑρήκες, σὺ παμμακάριστε.

Νοῦς ὁ γήϊνός τε πήλινος, ἀδυνατεῖ νὰ σκεφτεῖ, πῶς πατέρας ἀπάνθρωπος, ἀσυνειδητότατος, τὸν υἱόν του ἐκτύπησε, καὶ κατεξευτέλισε τούτον σφοδρῶς, μὴ ἀποδεχόμενος, τὴν ἐλεύθερη βούλησιν, καὶ τὴν εἰκόνα Θεοῦ· ἀλλὰ σὺ Μενέλαε, πειρασμὸν τοῦτον ἐνίκησας.

Πολλοῦς, ἀνθρώπους ὁδήγησας, σὺ πρὸς τὴν ἄνω ζωή, καὶ τὴν μήτηρ σου πάνσοφε, καὶ τὴν αὐταδέλφην της, κορασίδα τε κάποτε, γυνῆ σοφὲ πρὸς σὲ προορίζουσα, μοναστηρίῳ αὐτῶν δὲ ἴδρυσας, Χριστῷ προσήγγισας, συμπαθῶς πανεύφημε· ὅθεν τὴνμνήμην σου τὴν πανίερον, πανηγυρίζομεν.

Ας είμαστε προσεκτικοί, αδελφοί.
Η Ορθόδοξη Ευσέβεια έχει σοβαρότητα.
Παρορμητισμοί και "λαϊκούρες" δεν επιτρέπονται.
Ρίχνουν το επίπεδο. Πώς να το κάνουμε..
Συμπληρωνω οτι στο συγκεκριμενο Blog (το οποιο προβαλλει και η παρουσα ιστοσελιδα, χωρις δυστυχως καποια προειδοποιηση για τον απλο αναγνωστη) βρισκουμε και ακολουθιες απο παλαιοημερολογιτικες εκδοσεις, αλλες που ειναι χαλια απο πλευρας ποιητρικης και νοηματος, και άλλες που ειναι συγχρονες αλλά αγνωστης προελευσης κ.τ.λ. Ολα ενας αχταρμας, μαζεμενα κειμενα, χωρις κανενα ελεγχο και καμια αξιολογηση. Χρειάζετε προσοχη τι παιρνουμε απ΄ το διαδίκτυο (αυτο το ξερουν ολοι βεβαια), αλλα΄ και από διαφορες φυλλάδες που εμπορεύονται την τιμη του απλού λαού προς τους Αγιους του Θεου.

Αλλά ασφαλως εσεις αυτά τα ξερετε καλύτερα απο μένα και είστε και ο πιο αρμοδιος, ταγμενος απο την Εκκλησια, μέσα στα ποιμαντικά σας καθηκοντα να μας προφυλάσσετε από τα θολα νερα και τα επικινδυνα μονοπατια.

Ευλογειτε.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος μαθητής την 25 Σεπ 2009, 11:36, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Αγγελης
Νέος
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 18 Ιουν 2009, 13:32

λανθασμένη πληροφόρηση

Δημοσίευση από Αγγελης »

να με συγχωρήσετε αγαπητοί αδελφοί για την λάθος πληροφόρηση
Άβαταρ μέλους
Παναγιώτης
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 901
Εγγραφή: 07 Φεβ 2008, 05:43

Απ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσίευση από Παναγιώτης »

μαθητής έγραψε: Συμπληρωνω οτι στο συγκεκριμενο Blog (το οποιο προβαλλει και η παρουσα ιστοσελιδα, χωρις δυστυχως καποια προειδοποιηση για τον απλο αναγνωστη) βρισκουμε και ακολουθιες απο παλαιοημερολογιτικες εκδοσεις, αλλες που ειναι χαλια απο πλευρας ποιητρικης και νοηματος, και άλλες που ειναι συγχρονες αλλά αγνωστης προελευσης κ.τ.λ. Ολα ενας αχταρμας, μαζεμενα κειμενα, χωρις κανενα ελεγχο και καμια αξιολογηση. Χρειάζετε προσοχη τι παιρνουμε απ΄ το διαδίκτυο (αυτο το ξερουν ολοι βεβαια), αλλα΄ και από διαφορες φυλλάδες που εμπορεύονται την τιμη του απλού λαού προς τους Αγιους του Θεου.
Αγαπητέ φίλε,

σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Απορώ (;) πάντως γιατί δεν έδωσες την σύνδεση της σελίδας, αλλά έδωσες την cache σωσμένη σελίδα της μηχανής αναζήτησης google!

Εν πάσει περιπτώσει, στο "Περί" της παρούσης ιστοσελίδος ( http://analogion.gr/peri.htm ) αναφέρεται: "Ἡ ἱστοσελίδα http://analogion.gr/glt/ (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ) ἀνήκει στον π. Leo Schefe καὶ ἁπλῶς φιλοξενεῖται στὸν χῶρο μας."

Αν θέλεις ενημέρωσέ μας, απλά και τεκμηριωμένα, προς ενημέρωση των αναγνωστών του Αναλογίου και εμού, για ποιες ακολουθίες αναφέρεσαι στο συγκεκριμένο blog.

Σε ευχαριστώ,
Παναγιώτης.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Παναγιώτης την 25 Σεπ 2009, 18:24, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Μέγα μὲν τὸ ἀπερισπάστως προσεύχεσθαι· μεῖζον δὲ καὶ τὸ ψάλλειν ἀπερισπάστως
μαθητής

Απ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσίευση από μαθητής »

panayiotis έγραψε: Αγαπητέ φίλε,

σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.
Παρακαλώ.
panayiotis έγραψε:Απορώ (;) πάντως γιατί δεν έδωσες την σύνδεση της σελίδας, αλλά έδωσες την cache σωσμένη σελίδα της μηχανής αναζήτησης google!
Για να ειναι μαρκαρισμενο με κιτρινο χρωμα το σημειο που με ενδιεφερε, γιατι καποιος που θα κοιταζε τη σελιδα βιαστικα (όπως κάνω πολ΄υ συχνα εγω) μπορει να μη τοβλεπε.
panayiotis έγραψε:Εν πάσει περιπτώσει, στο "Περί" της παρούσης ιστοσελίδος ( http://analogion.gr/peri.htm ) αναφέρεται: "Ἡ ἱστοσελίδα http://analogion.gr/glt/ (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ) ἀνήκει στον π. Leo Schefe καὶ ἁπλῶς φιλοξενεῖται στὸν χῶρο μας."
Σύμφωνοι. Αλλα αυτο δεν ακυρωνει οσα ειπα προηγουμενως. Δε μενω στα "ψιλα γραμματα" αλλα στην ουσια. Οπως και να το πουμε, προβαλλετε εδω ενα συγκεκριμενο blog. Και οταν εγω, να πούμε, ξερω οτι τα κειμενα που εχει ο π. Leo Schefe ειναι τα εγκεκριμενα βιβλια της Εκκλησίας και η σελιδα του εχει ενα κυρος, πώς να το κάνουμε, με το που βλεπω στην αρχη αρχη της σελιδας του να με παραπεμπει σε αλλες ακολουθιες, χωρίς καποια προειδοποιηση, χωρις καποια επιφυλαξη, ε τοτε νομιζω οτι ειναι κατι το ιδιο εγκυρο. Μου πεσανε τα μουτρα οταν καταλαβα οτι δεν ειναι ετσι, και νομιζω οτι κι αλλοι θα παθανε το ιδιο.
panayiotis έγραψε:Αν θέλεις ενημέρωσέ μας, απλά και τεκμηριωμένα, προς ενημέρωση των αναγνωστών του Αναλογίου και εμού, για ποιες ακολουθίες αναφέρεσαι στο συγκεκριμένο blog.
Μα οσα ειπα στο προηγουμενο μηνυμα μου δεν ητανε απλα και τεκμηριωμενα? Και στο κατω κατω μαλλον σε λαθος ανθρωπο κανεις αυτο το ερωτημα. Πρεπει να ρωτησεις αυτον που εχει το blog, γιατι αυτος εχει την ευθυνη να ελεγχει τι ανεβαζει και τι προσφερει στον κόσμο. Νομίζω?

Εγω γιατι να μιλησω με τεκμηριωση και εκεινος δε χρειαζεται να δειξει τεκμηρια? Μήπως μίλησα ατεκμηριωτα? Και τι παραπανω να τεκμηριώσω? Οτι δε σημειωνει την προέλευση των ακολουθιών? Μια ματια να ριξεις και θα το διαπιστωσεις μονος σου. Οτι πολλα τροπαρια δεν ειναι σωστα; Δοκιμασε να τα ψαλεις και θα δεις. Τι να τεκμηριωσω απο αυτα?

Να ζητησεις απο εκεινον να σου τεκμηριωσει: Απο που παιρνει τις ακολουθιες? Απο ποιες εκδοσεις? Απο ποιους συγγραφεις? Εχει αδεια απο τους συγγραφεις και τους κληρονομους τους? Ειναι εγκεκριμενες απο την Εκκλησία? Ειναι αρχαιες ακολουθιες? Απο ποια χειρογραφα? Με ποιο σκοπο τις δημοσιευει? για εκκλησιαστικη χρηση? ή απλά για να υπαρχουν? Και ειναι ολες καταλληλες για εκκλησιαστικη χρηση?

Εγω μαλιστα θα τον ρωτουσα κι αλλα. Ειναι ορθοδοξος? νεοημερολογιτης ή παλαιοημερολογίτης? Ειναι κληρικός? Ειναι ψάλτης? Ειναι θεολόγος? Τι παει να πει αυτο που γραφει στο προφιλ του "Κλαδος: Εκπαιδευση"? Δηλαδή τι είναι? Καθηγητης πανεπιστημιου ή νηπιαγωγος ή ο υπευθυνος καποιου σχολικού κυλικείου? Ενταξει, τωρα υπερβαλλω καπως, κανω και λιγο χιουμορ εδω, αλλα γιατι τοση μυστικοπαθεια? Εχει αντιληφτει πόσο σοβαρο ειναι αυτο που κανει και τι ευθύνη έχει? Η ενταξει, βρηκαμε ολοι απο ενα σκανερ, και οποιον παρει ο χαρος? Γιατι δεν εχει πουθενα εναν προλογο, μια εισαγωγη, κατι να πουμε που να μας εξηγει τον σκοπο του? Μοιαζει σαν τους δημοσιογραφους που πετανε βαρυγδουπες ειδησεις χωρις καμια τεκμηριωση. "Δημοσιογραφικες πληροφοριες" σου λεει και αλλα τετοια, και τρωμε εμεις οι ακροατες καργα κουτοχορτο.

Τωρα βεβαια ισως να μου πει καποιος, και τι μας πειραζει να ψελνουμε και καμια ακολουθια φτιαγμενη απο παλαιοημερολογιτες? Ισως εγω να παραπηρα φορα και να ειμαι υπερβολικος, φανατισμενος και παει λεγοντας. Εδω κοτζαμ ιστοσελιδα της Εκκλησιας της Ελλαδος και προβαλλει παλαιοημερολογιτικες χορωδιες, στα τροπαρια θα κολλησουμε; Φυσικο δεν ειναι αυτο; Ποιες αλλες χορωδιες να προβαλλουνε; Της Μητρόπολης Αθηνων; Ενταξει, ενταξει... Ειπαμε να λεμε που και που και κανενα αστειο...
panayiotis έγραψε:Σε ευχαριστώ,
Παναγιώτης.
Κι εγω ευχαριστω,
μαθητης
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος μαθητής την 26 Σεπ 2009, 03:19, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Μελετης
Νέος
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 21 Οκτ 2008, 11:43

Απ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσίευση από Μελετης »

Αγαπητοί φίλοι,
Κατόπιν της ερωτήσεώς και του σχολιασμού του συγκεκριμένου blog απέστειλα email στον κ Βουτσινά ο οποίος μου απαντησε
Αγαπητέ φίλε Χρήστο,
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, και την ποικιλότροπη συμπαράσταση στο έργο μου.
Πριν σου απαντήσω το σκέφτηκα πολύ καλά.
Σχεδόν στις περισσότερες ακολουθίες, γράφω και τα στοιχεία του μέσου από όπου τα πήρα. Κυρίως είναι βιβλία, έγκριτων συγγραφέων και εκδοτικών οίκων. Άρα, ήδη σε όσους έχουν απόριες αυτές είναι λυμένες. Θα κοιτάξω από εδώ και στο εξής να γίνω πιο συστηματικός και να γράφω σε όλες τις ακολουθίες τα στοιχεια τους. Εκτός από εκείνες που είναι χέρι, χέρι είτε μέσων Ι. Μ. κτλ.
Όσο για τα στοιχεία μου, θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος. Αν δημοσίευα δικά μου κείμενα ή απόψεις, ή έστω απόψεις και ιδεολογίες άλλων βεβαίως και θα είμουν ηθικά υποχρεωμένος να αναφέρω τα πλήρη στοιχεία μου. Αλλά, στην παρούσα φάση, απλώς αναδημοσιεύω ιερές ακουλουθιες, και θεωρώ πως δεν πρέπει να φαίνομαι εγώ, αφού το έργο γίνεται αποκλειστικά και μόνον εις δόξαν Θεού ζώντος.

Ευχαριστώ γιά όλα.
Βουτσινάς Ηλιας
Ms Κοινωνιολογος - Φιλόσοφος,
Αναπληρωτης Καθηγητης σε Ειδικο Σχολειο.
Τόπος διαμονης. Πατρα.
Ετων 31.
Παρασημο εκ Θεου. επι 10χρονια κουβαλαω καρκινο

Πρέπει να αναφέρω ότι ο λόγος που με ώθησε να προτείνω στον π Leo την αναφορά αυτού του link στα λειτουργικά κείμενα ήταν η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πληροφόρηση περί των ακολουθιών αγίων από φυλλάδες. Η έννοια αναγνωρισμένη ή μη ακολουθία από την Εκκλησία κατά την ταπεινή μου άποψη δεν έχει βάση διότι και οι εκδόσεις Φως και η Αποστολική διακονία προσθέτουν ακολουθίες στα μηναία. Πρόσφατα οι εκδόσεις Φως προσέθεσαν αρκετές ακολουθίες αγίων του Γερασίμου Μικραγιαννανίτη που φυσικά δεν υπάρχουν στα μηναία της Αποστολικήε διακονίας. Το Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου έχει σκαναρισμένες παλαιές ακολουθίες αγίων του 19 αιώνος που παρέχονται δωρεάν από την ηλεκτρονική του βιβλιοθήκη στο διαδίκτυο. Ο π. Ανδρέας στον Αγ Νικόλαο Πειραιώς έχει 3000 άκολουθίες άγίων στο πρωτότυπο η φωτοτυπίες που δίνει δωρεάν σε κάθε ενδιαφερόμενο. Προσωπικά μου έδωσε ακολουθία του Παγκρατίου Ταυρομενίας που ήταν ίδια μ αυτή που έχει και ο κ. Βουτσινάς. Επειδή οι ακολουθίες αυτές δεν χρἢσιμοποιούνται και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται παρά μόνον σε πανηγύρεις ναών η σε ιδιωτικές ακολουθίες ή αγρυπνίες και μόνον για να συμπληρώσουν την έλλεψη καθισμάτων, δοξαστικών κλπ, νομίζω ότι δεν έχουν και ιδιαίτερη εμπορική αξία. Η Αποστολική διακονία έχει στο βιβλιοπωλείο της ουκ ολίγες φυλλάδες που εμπορεύεται σε ευτελη τιμή καθώς και οι άλλοι σχετικοι εκδοτικοί οίκοι. ΄Οποιος θεωρεί ότι κάποια δημοσιεύομενα κείμενα του κ Βουτσινά δεν είναι δόκιμα ας απευθυνθεί στον ίδιο. Το email του είναι διαθέσιμο στο blog. Κατά την άποψή μου είναι ιδιαίτερα διακριτικός να μη θίξει τυχόν πνευματικά δικαιώματα. Άλλωστε δεν μπορούμε να μιλάμε για εμπορευσιμότητα των ακολουθιών αυτών που πρέπει να προσφέρονται αφιλοκερδώς σε όποιον θέλει να τις χρησιμοποιήσει σε ακολουθίες και μόνον.
Φιλικά προς όλους
Κονταξής Χρήστος
(διορθωτής των λειτουργικών κειμένων κατά δύναμη του π Leo Schefe)
μαθητής

Απ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσίευση από μαθητής »

Α Για τον Ηλια Βουτσινα
Μελετης έγραψε:Αγαπητοί φίλοι,
Κατόπιν της ερωτήσεώς και του σχολιασμού του συγκεκριμένου blog απέστειλα email στον κ Βουτσινά ο οποίος μου απαντησε

Αγαπητέ φίλε Χρήστο,
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, και την ποικιλότροπη συμπαράσταση στο έργο μου.
Πριν σου απαντήσω το σκέφτηκα πολύ καλά.
Σχεδόν στις περισσότερες ακολουθίες, γράφω και τα στοιχεία του μέσου από όπου τα πήρα. Κυρίως είναι βιβλία, έγκριτων συγγραφέων και εκδοτικών οίκων. Άρα, ήδη σε όσους έχουν απόριες αυτές είναι λυμένες. Θα κοιτάξω από εδώ και στο εξής να γίνω πιο συστηματικός και να γράφω σε όλες τις ακολουθίες τα στοιχεια τους. Εκτός από εκείνες που είναι χέρι, χέρι είτε μέσων Ι. Μ. κτλ.
Όσο για τα στοιχεία μου, θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος. Αν δημοσίευα δικά μου κείμενα ή απόψεις, ή έστω απόψεις και ιδεολογίες άλλων βεβαίως και θα είμουν ηθικά υποχρεωμένος να αναφέρω τα πλήρη στοιχεία μου. Αλλά, στην παρούσα φάση, απλώς αναδημοσιεύω ιερές ακουλουθιες, και θεωρώ πως δεν πρέπει να φαίνομαι εγώ, αφού το έργο γίνεται αποκλειστικά και μόνον εις δόξαν Θεού ζώντος.

Ευχαριστώ γιά όλα.
Βουτσινάς Ηλιας
Ms Κοινωνιολογος - Φιλόσοφος,
Αναπληρωτης Καθηγητης σε Ειδικο Σχολειο.
Τόπος διαμονης. Πατρα.
Ετων 31.
Παρασημο εκ Θεου. επι 10χρονια κουβαλαω καρκινο
Τι να πουμε για τον Ηλια Βουτσινα? Ειναι αξιοθαυμαστος και αξιεπαινος. Ευχομαι απο τα βαθη της ψυχης μου ο Θεος να τον βοηθαει, να του δινει δυναμη, η περιπετεια της υγειας του να ληξει με τον πιο αισιο τροπο, συμφωνα με το θελημα του Θεου, και να τον φωτιζει να συνεχισει το εργο του στην εκπαιδευση και στο διαδικτυο. Βεβαια το γραμμα του δεν απανταει στα περισσοτερα ερωτηματα μου. Οποτε οι αποριες παραμενουν. Και ο καθενας ας κρινει οπως τον φωτισει ο Θεος.

Απο τα οσα ενδιαφεροντα και συγκινητικα γραφει ο Ηλιας, ξεχωριζω προς το παρον ετουτο: "το έργο γίνεται αποκλειστικά και μόνον εις δόξαν Θεού ζώντος". Ο Ηλιας ειναι ενας πονεμενος ανθρωπος με θερμή ολοψυχη πιστη στο Θεο. Ο σκοπος του ειναι αγαθος. Προφανως ομως δεν εχει καταλαβει τη σοβαροτητα αυτου που κανει, τι προεκτασεις μπορει να εχει, ουτρε γνωριζει οτι καποια κειμενα που δημοσιευει δεν εξυπηρετουν αυτο το σκοπο με τον καλυτερο τροπο. Εδω ειναι το σημειο που χρειαζεται προσοχη. Εγω δε θελω ουτε λογοκρισια να κανει (ουτε εγω κανω λογοκρισια) ουτε να μπλεξει με πραγματα περα απο τα ενδιαφεροντα του και τις γνωσεις του. Απλως νομιζω οτι καλο ειναι να σημειωσει πως αυτες τις ακολουθιες τις ανεβαζει σαν κειμενα και το αν ειναι σωστο να χρησιμοποιηθουν στη λατρεια, ας το κρινουν οι αναγνωστες. Γιατι πρεπει να κανει μια τετοια δηλωση, το εξηγω παρακατω.


Β Για το (Μελετη) Χρηστο Κονταξη
Μελετης έγραψε:Κονταξής Χρήστος
(διορθωτής των λειτουργικών κειμένων κατά δύναμη του π Leo Schefe)
Χρηστο, χαιρομαι που εχεις κανει τοσο σημαντικη δουλεια και σου αξιζουν πολλα συγχαρητηρια. Ο Θεος να σε ανταμειψει. Εγραψα στο προηγουμενο μηνυμα μου, "ξερω οτι τα κειμενα που εχει ο π. Leo Schefe ειναι τα εγκεκριμενα βιβλια της Εκκλησίας και η σελιδα του εχει ενα κυρος, πώς να το κάνουμε ". Ειναι αληθεια οτι εχεις βοηθησει πολυ για να ειναι σωστη η σελιδα του, το σωστο πρεπει να λεγεται. Και παλι συγχαρητηρια.
Μελετης έγραψε:Πρέπει να αναφέρω ότι ο λόγος που με ώθησε να προτείνω στον π Leo την αναφορά αυτού του link στα λειτουργικά κείμενα ήταν η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πληροφόρηση περί των ακολουθιών αγίων από φυλλάδες.
Δε χρειαζεται να απολογηθεις γιατι στη σελιδα του π. Leo Schefe μπηκε link στο blog του Ηλια Βουτσινα, και λες οτι οφειλετε σε σενα. Σημερα μαλιστα ειδα οτι το αφαιρεσατε το link. Κοιταξε, δεν ειχα τετοια προθεση, δεν κατηγορησα κανενα που υπαρχει ή προβαλεται αυτη η ιστοσελιδα. Δεν ξαιρω τι εντυπωση εδωσα στα μηνυματα μου, αλλα δεν εννοουσα οτι ειναι κακο να γινει λινκ στο μπλογκ του Ηλια Βουτσινα. Εκεινο που ειπα και το ξαναλεω ειναι να σημειωνατε καπου οτι αλλο τα κειμενα του π. Leo Schefe που ειναι τα εκκλησιαστικα Μηνιαια και αλλο οι διαφορες φυλλαδες, ειδικα μαλιστα εκεινες που δεν εχουνε εγκριση απο την Εκκλησια. Πρεπει να πειτε στον απλο κοσμο που ενημερωνεται απο τη σελιδα του π. Leo Schefe (αλλα και στον ιδιο τον Ηλια) να προσεχει. Δε νομιζεις οτι χρειαζεται κατι τετοιο?
Μελετης έγραψε:οι εκδόσεις Φως και η Αποστολική διακονία προσθέτουν ακολουθίες στα μηναία. Πρόσφατα οι εκδόσεις Φως προσέθεσαν αρκετές ακολουθίες αγίων του Γερασίμου Μικραγιαννανίτη που φυσικά δεν υπάρχουν στα μηναία της Αποστολικήε διακονίας.
Οι εκδοσεις της Αποστολικης Διακονιας ειναι γνωστο οτι γινονται με εγκριση ειδικων επιτροπων, με εγκριση απο τη Συνοδο κ.τ.λ. Οι ακολουθιες που βαζουνε ειναι εγκεκριμενες απο την Εκκλησια. Ο γερασιμος Μικραγιαννανιτης ητανε ο επισημος υμνογραφος του Οικουμενικου Παττριαρχειου, αλλα και παλι τις ακολουθιες του τις εστελνε για εγκριση. Και παρολα αυτά δεν εγκρινανε ολες τις ακολουθιες του. Ειναι γνωστο οτι δεν εχει εγκριθει η ακολουθια του για τον Αγιο Εφραιμ στη Νεα Μακρη. Οι εκδοσεις της Αποστολικης Διακονιας βαζουνε εγκεκριμενες ακολουθιες του Μικραγιαννανιτη η αλλων. Υποθετω οτι κατι αναλογο θα κανει και το Φως. Μηπως βαλανε ακολουθια του Αγιου Μενελαου ή του Αγιου Εφραιμ? Ρωταω, δεν ξερω.

Ας ξεκινησει λοιπον και ο Ηλιας Βουτσινας απο κει, απο τα Μηνιαια της Αποστολικης Διακονιας και το Φως και ας βαλει αυτες τις ακολουθιες που εχουνε προστεθει εκει. Και ετσι θα ειναι καλυμμενος.
Μελετης έγραψε:Το Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου έχει σκαναρισμένες παλαιές ακολουθίες αγίων του 19 αιώνος που παρέχονται δωρεάν από την ηλεκτρονική του βιβλιοθήκη στο διαδίκτυο.
Το Πανεπιστημιο κανει τη δουλεια του και την κανει πολυ καλα. Αυτο που δινει ειναι ηλεκτρονικη βιβλιοθηκη που περιεχει βιβλια καθε ειδους, επιστημονικα, αντιεπιστημονικα, εκκλησιαστικα, αντιεκκλησιαστικα, ορθοδοξα, αιρετικα, αρχαιων ειδωλολατρων, αθεων, πιστων, απιστων, κληρικων, λαϊκών, αντιχριστων και ο,τι αλλο θες. Ειναι απλως μια ηλεκτρονικη βιβλιοθηκη. Και μαλιστα για οσα δημοσιευουν δινουν πληρη στοιχεια, συγγραφεας, εκδοση, τυπογραφειο, χρονολογια, αλλες παρατηρησεις κ.τ.λ. Δε σημαινει οτι αυτα που δημοσιευει ειναι για εκκλησιαστικη χρηση. Μην τα μπερδευουμε τα πραγματα. Δεν το ενδιαφερει το Πανεπιστημιο κατι τετοιο. Τα εχει εκει για ενημερωση, για ερευνα επιστημινικη και τετοια. Για παραδειγμα, αν εκει βρουμε βιβλιο ιατρηκης του 19ου αιωνα, σημαινει οτι θα το παρει ενας γιατρος και θα προσπαθησει σημερα να κανει εγχειρηση με βαση εκεινο το βιβλιο?
Μελετης έγραψε: Ο π. Ανδρέας στον Αγ Νικόλαο Πειραιώς έχει 3000 άκολουθίες άγίων στο πρωτότυπο η φωτοτυπίες που δίνει δωρεάν σε κάθε ενδιαφερόμενο. Προσωπικά μου έδωσε ακολουθία του Παγκρατίου Ταυρομενίας που ήταν ίδια μ αυτή που έχει και ο κ. Βουτσινάς.
Αυτο τωρα τι επιχειρημα ειναι? Ο παπ-Αντρεας τι ειναι? Ιερη Συνοδος η Οικουμενικο Πατριαρχειο? Οτι δινει οχι μονο ο παπΑντρεας αλλα ο καθε παπας και ο καθε ψαλτης και η καθε κυρα Μαρια σημαινει οτι ειναι Αγιο Ευαγγελιο, ιερο κειμενο του Αγιου Πνευματος? Τι ειναι αυτα που μου λες τωρα, Χρηστο? Πραγματικα δεν καταλαβαινεις ή κανεις οτι δεν καταλαβαινεις? Δεν ειναι σοβαρες κουβεντες αυτες, και εγω μιλησα πολυ σοβαρα.
Το λεω και πιο ξεκαθαρα (αν και νομιζω οτι ημουν ξεκαθαρος απο το πρωτο μηνυμα και οτι αντεγραψα ενα κειμενο επισης ξεκαθαρο): καθε αδεσποτη φυλλαδα που κυκλοφορει απο δω κι αποκει, οπως κι αν κυκλοφορει και απο οποιον κι αν κυκλοφορει, δε σημαινει οτι ειναι ιερο εκκλησιαστικο κειμενο. Χρειαζεται προσοχη. Αν δε ξερουμε για μια ακολουθια αν ειναι εγκυρη, χρησιμοποιουμε μονο οτι εχει εγκριθει απο την Εκκλησια και κυριως τα Μηνιαια.

Για να μην παρεξηγηθω, θελω να πω οτι καλα κανει ο παπΑντρεας και οποιοσδηποτε αλλος και εχουνε χιλιαδες ακολουθιες και τις μοιραζουνε δωρεαν. Μηπως ξερεις αν τις ψελνει κιολας αυτες τις 3000 ακολουθιες? Γιατι εγω ξερω οτι δεν τις χρησιμοποιει. Εχεις παει ποτε στην Εκκλησια του? Γιατι εγω οποτε πηγα δεν ετυχε να χρησιμοποιησουνε τιποτε παραπανω απο τα Μηνιαια. Μπορει απλως να μην ετυχε, αλλα παντως δεν τις χρησιμοποιει, τουλαχιστον ολες. Εγω νομιζω οτι ο παπΑντρεας ξερει πολυ καλα τη διαφορα αναμεσα σε εγκεκριμενη και μη εγκεκριμενη ακολουθια και οτι μπορει να διακρινει ποια ακολουθια ειναι σωστη και ποια εχει λαθη. Και νομιζω οτι προσεχει να δινει σωστα πραγματα. Αν τωρα τα εχει και αυτος μπερδεμενα (πραμα που δεν το νομιζω, υποθεση κανω), τοτε ισχυουνε οσαν παρατηρω και για το blog του Ηλια Βουτσινα. Τα ιδια ισχυουνε και για καθε αλλο συλλεκτη.
Μελετης έγραψε:Η έννοια αναγνωρισμένη ή μη ακολουθία από την Εκκλησία κατά την ταπεινή μου άποψη δεν έχει βάση
Μελετης έγραψε:Κατά την άποψή μου είναι ιδιαίτερα διακριτικός να μη θίξει τυχόν πνευματικά δικαιώματα. Άλλωστε δεν μπορούμε να μιλάμε για εμπορευσιμότητα των ακολουθιών αυτών που πρέπει να προσφέρονται αφιλοκερδώς σε όποιον θέλει να τις χρησιμοποιήσει σε ακολουθίες και μόνον.
Δε θελω να μπω σε συζητηση για την εννοια της αναγνωρισμενης η μη ακολουθιας. Ουτε προσωπικα με ενδιαφερουνε τα πνευματικα δικαιωματα, ουτε τι ειναι αυτα ουτε ποιοι τα εχουνε και ποιοι δεν τα εχουνε, ουτε μιλησα για εμπορευσιμοτητα. Δεν ειναι δικα μου χωραφια αυτα, δεν ξερω απο τετοια. Ουτε ειπα ουτε υπονοησα οτι ο Ηλιας με το blog του ή ο καθε αλλος συλλεκτης θελει να εμπορευτει ακολουθιες. Παρακαλω να μη παρερμηνευονται τα λογια μου.

Ξερω μονο οτι σημερα απο τη μια η Εκκλησία μ΄ας λεει οτι πρεπει να χρησιμοπουουμε είτε τα επισημα βιβλια της Εκκλησιας, τα Μηνιαια δηλαδη, ειτε φυλλαδες με εγκριση απο τη Συνοδο, και απτην αλλη οτι το Κρατος εχει νομους για τα πνευματικα δικαιωματα. Εγω λοιπον δε μπορω να καταλαβω πώς καποιος που θελει να λεγετε και σωστος Χριστιανος και εντιμος πολιτης εχει το δικαιωμα να γραφει στα παλια του τα παπουτσια και τους κανονες της Εκκλησιας και τους νομους του κρατους. Δηλαδη σα Χριστιανοι δε θα υπακουσουμε στην ιερη Συνοδο που λεει να μη χρησιμοποιουμε μη εγκεκριμενες ακολουθιες? Μηπως υπαρχει καποιο δογματικο προβλημα σ΄αυτο που λεει η Συνοδος και δεν πρεπει να κανουμε υπακοη? Δε ξερω, αλλα εχω μπερδευτει λιγακι.

Γιατι ο π. Leo Schefe πηρε το εκκλησιαστικα Μηνιαια και δεν πηρε κατι αλλο να παρουσιασει? Για να μη μπλεξει με το εγκυρο και το μη εγκυρο. Γιατι οι διαφορες φυλλαδες αν δεν εχουνς καποια εγκριση εκκλησιαστικη μπορει να εχουνε προβλημα.

Αραγε δε λεει τιποτα το αρχικο μηνυμα που εγραψα? Δε σημαινει τιποτα οτι μπορει καποιοι να κανουνε λειτουργια για εναν αγιο που δεν υπαρχει, αλλα ειναι αγιος των Καθολικων?

Θες κι αλλο παραδειγμα? Κοιτα στο blog του Ηλια την ακολουθια στις 22 Ιουλιου των αγιων Μαριας Μαγδαληνης και Μαρκελλας Μαρτυρος. Τετοια ακολουθια δεν υπαρχει. Και τι κανανε? Πηρανε δυο παλιες εκκλησιαστικες ακολουθιες (μια για την καθε αγια), τις ενωσανε οπως νομιζανε, βαλανε και καποια τροπαρια που τους τα δωσανε δηθεν απο το Αγιο Ορος χωρις αποδειξεις (πιασ΄ ταυγο και κούρεφ΄το δηλαδη) και γραψανε και δικα τους τροπαρια! Ολα αυτα τα λενε στην εισαγωγη της δηθεν ακολουθιας τους που βγαλανε το 1996. (Το γραφει στο blog απο ποια εκδοση την αντεγραψε. Απο τις λιγες τετοιες περιπτωσεις)
Ξερεις ποιοι τη βγαλανε? Κατι παλαιοημερολογιτες που δεν ανηκουνε σε καμια ομαδα και πιστευουνε οτι η πραγματικη Εκκλησια δεν υπάρχει σε καμια παλαιοημερολογιτικη και σε καμια νεοημερολογιτικη Εκκλησια!!!!!!!!!!!!!! Ειχανε βγαλει παλια και ενα βιβλιο που βριζανε νεοημερολογιτες και παλαιοημερολογιτες, που λεγανε οτι ολοι εχουνε προδωσει την πιστη του Χριστου και οτι ολοι θα πανε στην κολαση!!!!!! Θα σωθουνε, γραφανε, μοναχα οσοι απλοι πιστοι εχουνε αγνη πιστη ανεξαρτητα απο που ανηκουνε, αρκει να εχουνε συνειδηση οτι οπου κι αν ανηκουνε βρισκονται σε πλανη!!! Και να παρακαλανε το Χριστο να τους συχωρεσει και να τους σωσει!!! Ταραχτηκε η ψυχη μου οταν το διαβασα εκεινο το παλιοβιβλιο τους, κοντεψα να χασω την πιστη μου και πηγα στον πνευματικο μου κλαιγοντας. Ειδε κι επαθε ο ανθρωπος να με συνεφερει.
Ε λοιπον αυτοι οι "σπουδαιοι" παλαιοημερολογιτες και "γνησιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοι" (πολυ γνησιοι, σιγουρα) βγαλανε αυτη την ακολουθια των αγιων Μαριας Μαγδαληνης και Μαρκελλας Μαρτυρος, δικη τους συνθεση που εχει και δικα τους τροπαρια.
Δηξλαδη θα ερθει μεθαυριο καποιος παπας που δεν θα ξερει τι ακριβως γινεται ή καμια κυρα Μαγδαληνη ή καμια κυρα Μαρκελα ή οποια κυρα Κατινα τελος παντων και θα μου πασαρουνε αυτη την ακολουθια για να την ψαλω στην εκκλησια? Και θα ψαλω εγω τροπαρια που γραψανε δυο χαμενοι (στην κυριολεξια ομως χαμενοι)? Ε, οχι δα! Τι ειναι αυτα που μου τσαμπουνατε? Εχουμε χασει τελειως τον μπουσουλα μου φαινεται. Ο καθενας κανει δηλαδη οτι θελει κιοτι νομιζει? Αυτο λεγεται Εκκλησια? Και το να εχουμε αποψη αντιθετη με την επισημη Εκκλησια, αυτο το λεμε "ταπεινη γνωμη"? Εχουμε τρελαθει τελειως μου φαινεται!

Θελετε κι αλλα παραδειγματα απο το blog του Ηλια?
Απο τις 26 Νοεμβριου (2008) οποιος θελει ας προσπαθησει να ψαλλει αυτα τα τροπαρια
Στιχηρά προσόμοια. Ήχος δ`. Πανεύφημοι Μάρτυρες
Των αγίων ομόσκηνοι, και πατέρων επτάριθμοι Βουλγαρίαν άπασαν εφωτίσατε` και της κακίας δε Άγιοι ημάς, ελυτρώσατε, ισχυροί. Και των παθών τυραννούντων εκάστοτε ανεδείχθητε. Ιερεαίς δε πρεσβείαις θείω φόβω, καταυγάζοντες καρδίας, και τας ψυχάς ημών Άγιοι. [Δις]

Ιαμάτων πληρούμενοι, οι νοσούντες εν λάρνακι προσδραμώντες Άγιοι, ικετεύουσι, Μεθόδιον, Κύριλλον, Σάββαν, Κλήμεντα, Ναούμ, Αγγελάριον πάνσοφον, και Γοράσδονα, αλλά ρύσασθε πάντας τους εν πίστει εορτάζοντας την μνήμην και ιεράν υμών κοίμησιν.
Στις 14 Νοεμβριου (2008) υπαρχει αυτο το τροπαριο
Εις τον στίχον. Ήχος πλ. Α`. Χαίροις ασκητικώς αληθώς
Χαίροις ο εν εσχάτοις καιροίς, υπέρ της πίστεως αθλήσας στερρότατα` πάντων αρνησιχρίστων, υπογραμμός αληθής` των νεομαρτύρων το αγλάϊσμα, της Ύδρας το βλάστημα, και της Ρόδου καλλώπισμα, και του Άθωνος, το λαμπρόν αγαλλίαμα, το τερπνότατον εκκλησίας εντρύφημα, άνθος το ωραιότατον και κρίνον το εύοσμον, ο ευωδίασε κόσμον, πνευματικαίς διαδόσεσι` Χριστόν εκδυσώπει, Κωνσταντίνε υπέρ πάντων των ευφημούντων σε.
Μπορει να μου εξηγησει κανενας τι σημαινει η φραση οτι ο αγιος Κωνσταντινος ο Υδραιος ειναι "πάντων αρνησιχρίστων, υπογραμμός αληθής"?

Σχετικα με τις πηγες. Μονο στο Σεπτεμβριο του 2009 μεχρι τωρα εχει ανεβασει 21 ακολουθιες. Σε καμια απ αυτες δε σημειωνει αν ειναι απο καποια εκδοση (και απο ποια συγκεκριμενα), ή απο καποιο χειρογραφο η απο καποιο μοναστηρι και ποιο. Σε πολλες ευτυχως γραφει ποιος ειναι ο ποιητης (παλιοτερα δεν εγραφε ουτε αυτο).
Σε ολες τις ακολουθιες του 2008 και μεχρι το Μαρτιο του 2009 δε σημειωνε ουτε ποιος ειναι ο ποιητης. Απο τα τελη Μαρτιου αρχισε να σημειωνει καποια στοιχεια, κι αυτα οχι παντοτε. Συχνα γραφει ποιος ειναι ο ποιητης. Δεν αρκει ομως. Πρεπει να σημειωνει και ποιος ειναι ο εκδοτης, ή η εκδοση, ή να σημειωνει οτι ειναι χειρογραφο ή δακτυλογραφημενο κ.τ.λ.
Το ποιο σημαντικο ομως ειναι οτι σε καμια ακολουθια δε σημειωνει αν εχει εγκριση και απο ποιον? απο το Πατριαρχειο ή απτη Συνοδο η απο τον ταδε Μητροπολίτη κ.τ.λ. Γιατι οπως ειπα και παραπανω υπαρχουνε ακολουθιες ακομη και του γερασιμου Μικραγιαννανιτη που δεν εχουνε εγκριθει!

Νομιζω οτι τα παραδειγματα αυτα μαζι με εκεινα του πρωτου μηνυματος μου ειναι αρκετα, και δεν εχει νοημα να συνεχισω.

Αν ολα αυτα, φιλε Χρηστο, μεχρι τωρα δε λενε τιποτα σε καποιους, τοτε λυπαμαι πολυ. Δεν εχω να πω τιποτα αλλο.

Συνοψιζω.
Ο Ηλιας Βουτσινάς καλα κανει και βαζει στο blog του διαφορες φυλλαδες αγιων. Δε με πειραζει καθολου που αναμεσα τους υπαρχουνε και φυλλαδες ψευτοαγιων ή ψευτοακολουθιων. Νομιζω ομως οτι πρεπει να δηλωσει ομως οτι τα παρουσιαζει σαν απλα κειμενα. Κι αν καποιο απο αυτα ειναι χρησιμο στη εκκλησιαστικη λατρεια το κανει για δοξα Θεου. Για το αν ειναι σωστες αυτες οι ακολουθιες την ευθυνη να πουμε την αναλαμβανει οποιος τις χρησιμοποιει.

Κατι τετοιο τελος παντων να γραψει. Πώς το λένε, φιλε Χρηστο, μια δηλωση για αποποιηση ευθυνων να κανει. Τοσο δυσκολονοητο ειναι αυτο που λεω? Νομικος εισαι, τα ξερεις καλυτερα απο εμενα.
Μελετης έγραψε:΄Οποιος θεωρεί ότι κάποια δημοσιεύομενα κείμενα του κ Βουτσινά δεν είναι δόκιμα ας απευθυνθεί στον ίδιο. Το email του είναι διαθέσιμο στο blog.
Εγω μπηκα στη σελιδα του, ειδα τα προβληματα που υπαρχουνε, την εκλεισα και εφυγα. Δεν προκειται να ασχοληθω αλλο με τα σκουπιδια του καθε παλαιοημερολογιτη, ή της καθε οραματιστριας, ή του καθε φαντασμενου ή του καθε φιλοχρηματου (δε μιλαω για τον Ηλια, ετσι? Μιλαω για καποιους που φτιαχνουνε ακολουθιες με τετοιες προϋποθεσεις και οχι με βαση την εκκλησιαστικη γραμμη). Δυστυχως κυκλοφορουνε και διαφορες τετοιες φυλλαδες ταχατες ακολουθιες αγιων. Οποιος θελει να κανει το ρακοσυλλεκτη "ιερων ακολουθιων" ειναι δικο του προβλημα. Εγω θα παιρνω μονο ακολουθιες εγκεκριμενες απο την εκκλησια, για να εχω το κεφαλι μου ησυχο και τη συνειδηση μου αναπαυμενη, και για να μην εχω ευθυνη για ψευτοαγιους και ψευτοακολουθιες.

Η κουβεντα βεβαια ξεφυγε πολύ και δεν ειναι για το ταδε ή το ταδε blog. Τα οσα ειπα ειναι πολυ σοβαρα, και αφορουνε ολη αυτη τη βιομηχανια παραγωγης αγιων και ακολουθιων στην Ελλαδα και αλλου, που εχει μεγαλη εξαρση τα τελευτια χρονια. Γιατι αναμεσα στις ακολουθιες που εκδιδονται ή που μερικοι μαζευουνε με μεγαλη λαχταρα υπαρχουνε και καλπικα νομισματα, υπαρχει και σαβουρα.

Εγω δεν ειμαι ουτε παπας, ουτε δεσποτης, ουτε ψαλτης, ουτε θεολογος, ουτε φιλολογος, ουτε δακσαλος, ουτε καθηγητης, δεν ειμαι τιποτα. Αισθανθηκα μονο οτι ειχα χρεος να ειδοποιησω τους αδελφους μου χριστιανους (και πολυ μου πεφτει να με θεωρησουνε αδελφο τους, αν το θελουνε δηλαδη) οτι πρεπει να προσεχουνε σχετικα με τις φυλλαδες διαφορων ακολουθιων, γιατι οσοι ειμαστε ανιδεοι μπορει να την πατησουμε. Τα ειπα λιγο χοντρα, και να με συμπαθατε, αλλα νομιζω οτι ειναι σοβαρο το θεμα και χρειαζοταν ενα ξεκαθαρισμα. Τα υπολοιπα ας τα πουνε οι ποιμενες, οι θεολογοι, οι ειδικοι. Υπαρχει και μια παροιμια που λεει:
Οποιος θελει το κακο μου με κανει και γελαω, οποιος θελει το καλο μου με κανει και κλαιω.

Εγω οτι ειχα να πω το ειπα και το εγραψα και αισθανομαι οτι εχω καμει το καθηκον μου απεναντι στο Θεο και την Εκκλησια Του. Για το θεμα αυτο δε θα μιλησω αλλο.

Να ειστε ολοι καλα και ο Θεος να μας ελεει.

μαθητης
Άβαταρ μέλους
Αγγελης
Νέος
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 18 Ιουν 2009, 13:32

Απ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσίευση από Αγγελης »

Να με συγχωράτε αν ήξερα ότι θα προκαλούσα τόση αναστάτωση δεν θα ανέβαζα αυτή την πληροφόρηση. ας με συγχωρήσετε.
Άβαταρ μέλους
Μελετης
Νέος
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: 21 Οκτ 2008, 11:43

Απ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσίευση από Μελετης »

Στο θεμα αυτό όποιος έχει παρατηρήσεις ας τις απευθύνει στον Ηλία Βουτσινά. Κάτω από κάθε ακολουθία υπάρχει θέση για σχόλια.Βρέθηκε κ'άποιος να προσφέρει κάτι σ αυτό το θέμα των ακολουθιών. Το να συζητούμε εδώ για ακολουθίες έγκριτες ή μη δεν έχει βάση γιατί αυτές οι ακολουθίες είναι χρήσιμες για όσους θελήσουν να τις χρησιμοποιήσουν ιδιαιτέρως. Φυσικό είναι να μην τις έχει εγκρίνει η εκκλησία της Ελλάδος η το Πατριαρχείο. Αλλά κάθε πότε εγκρίνει η Εκκλησία της Ελλάδος? Και ποιος γνωρίζει εκ των συγγραφέων ακολουθιών ότι πρέπει να απευθυνθεί στην εκκλησία της Ελλάδος για έγκριση ακολουθιών? Εχω την ακολουθία της Αγίας Ερμιόνης του ιδρυματος Ευαγγελιστής Μάρκος Θεσσαλονίκης, την ακολουθία της Αγίας Παρασκευής Γερ. Μικραγιαννανίτη έκδόσεως του δήμου Αγ Παρσκευής Αττικης που μελοποίησε ο κ . Χρ.Χατζηνικολάου, την ακολουθία Αγ Παρασκευής Κτενά που αναγράφει εκδόσεως Αποστ διακονίας της εκκλησίας της Ελλάδος που επίσης τα δοξαστικα μελοποίησε ο κ Χρ. Χατζηνικολάου. Συμπεριέλαβε ποτέ η αποστ διακονία αυτή την ακολουθία που είναι δικής εκδόσεως στα μηναία? Ο χρόνος δεν σταμάτησε για την προσθήκη ακολουθιών και άγιοι πάντα θα εμφανίζονται. Και τα μηναία πρέπει να ενημερώνονται. Για την ανάγκη τοπικών πανηγύρεων η αγρυπνιών γράφονται οι διάφορες ακολουθίες. Θα περιμένουν την εκκλησία να τις περάσει στα μηναία?
Υπάρχουν τόσοι άγιοι μη ελληνικά καταγωγής. Ο αγιος Γερμανός της Αλάσκας. Υπάρχει ακολουθία. Δεν πρεπει να ψαλλεί επειδή δεν είναι στο μηναίο? Η εκκλησία της Ελλάδος η το πατριαρχείο πρέπει να επιληφθούν του θέματος και να είναι πιο δραστήριοι και να μη μένουν στα εσκαμμένα.Ούτε γνώριζα τον Ηλία Βουτσινά, απλά ανακάλυψα κάποια στιγμη το blog που συμπλήρωσε ένα χρόνο ύπαρξης και είναι βέβαιο ότι κάποιες ακολουθίες είναι απο διασταύρωση έγκριτες. Ο άνθρωπος έχει καλή πρόθεση, ανέβασε κάποιες ακολουθίες που δεν υπάρχουν πουθενά και φυσικά δέχεται σχόλια.
μαθητής

Απ: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσίευση από μαθητής »

Μελετης έγραψε:Στο θεμα αυτό όποιος έχει παρατηρήσεις ας τις απευθύνει στον Ηλία Βουτσινά. Κάτω από κάθε ακολουθία υπάρχει θέση για σχόλια.Βρέθηκε κ'άποιος να προσφέρει κάτι σ αυτό το θέμα των ακολουθιών. Το να συζητούμε εδώ για ακολουθίες έγκριτες ή μη δεν έχει βάση γιατί αυτές οι ακολουθίες είναι χρήσιμες για όσους θελήσουν να τις χρησιμοποιήσουν ιδιαιτέρως. Φυσικό είναι να μην τις έχει εγκρίνει η εκκλησία της Ελλάδος η το Πατριαρχείο. Αλλά κάθε πότε εγκρίνει η Εκκλησία της Ελλάδος; Και ποιος γνωρίζει εκ των συγγραφέων ακολουθιών ότι πρέπει να απευθυνθεί στην εκκλησία της Ελλάδος για έγκριση ακολουθιών; Εχω την ακολουθία της Αγίας Ερμιόνης του ιδρυματος Ευαγγελιστής Μάρκος Θεσσαλονίκης, την ακολουθία της Αγίας Παρασκευής Γερ. Μικραγιαννανίτη έκδόσεως του δήμου Αγ Παρσκευής Αττικης που μελοποίησε ο κ . Χρ.Χατζηνικολάου, την ακολουθία Αγ Παρασκευής Κτενά που αναγράφει εκδόσεως Αποστ διακονίας της εκκλησίας της Ελλάδος που επίσης τα δοξαστικα μελοποίησε ο κ Χρ. Χατζηνικολάου. Συμπεριέλαβε ποτέ η αποστ διακονία αυτή την ακολουθία που είναι δικής εκδόσεως στα μηναία; Ο χρόνος δεν σταμάτησε για την προσθήκη ακολουθιών και άγιοι πάντα θα εμφανίζονται. Και τα μηναία πρέπει να ενημερώνονται. Για την ανάγκη τοπικών πανηγύρεων η αγρυπνιών γράφονται οι διάφορες ακολουθίες. Θα περιμένουν την εκκλησία να τις περάσει στα μηναία;
Υπάρχουν τόσοι άγιοι μη ελληνικά καταγωγής. Ο αγιος Γερμανός της Αλάσκας. Υπάρχει ακολουθία. Δεν πρεπει να ψαλλεί επειδή δεν είναι στο μηναίο; Η εκκλησία της Ελλάδος η το πατριαρχείο πρέπει να επιληφθούν του θέματος και να είναι πιο δραστήριοι και να μη μένουν στα εσκαμμένα.Ούτε γνώριζα τον Ηλία Βουτσινά, απλά ανακάλυψα κάποια στιγμη το blog που συμπλήρωσε ένα χρόνο ύπαρξης και είναι βέβαιο ότι κάποιες ακολουθίες είναι απο διασταύρωση έγκριτες. Ο άνθρωπος έχει καλή πρόθεση, ανέβασε κάποιες ακολουθίες που δεν υπάρχουν πουθενά και φυσικά δέχεται σχόλια.
Φιλε Χρηστο, καταρχην καλημερα. Ειπα και σε προηγουμενο post οτι δε σε κατηγορω για κατι και δε σε θεωρω υπευθυνο, δε ριχνω ευθυνες σε σενα η στο p. Leo ουτε και στον ιδιο τον Ηλια Βουτσινα για τυχον λαθος ακολουθιες. Τωρα βεβαια κατι που γινεται δημοσια, μπορω να το κρινω δημοσια, και να πω τη γνωμη μου οπου θελω (και οπου μου το επιτρεπουνε :yes2: ). Γιατι εγω το blog του Ηλια το εκλεισα και δε θα κατσω να ξανασχοληθω, το εχω ηδη εξηγησει. Δε θα ξαναπω τα ιδια.

Απο κει και περα τα περισσοτερα ερωτηματα σου ειναι αποτυχημενα και γενικα αυτα που λες δειχνουν ανθρωπο που μπορει να πηγαινει τακτικα στην Εκκλησία δεν εχει ομως διδαχτει σωστά την πιστη του και τον τροπο που λειτουργει η εκκλησια που ανηκει. Ταχεις και λιγο μπερδεμενα, γιατι καθε ακολουθια που εγκρινεται δεν μπαινει στο Μηνιαιο, ειναι δυο διαφορετικα πραγματα. Μη παρεξηγηθεις, κι εγω τα ιδια ειμαι και ακομα χειροτερα. Γνωριζεις πολυ κοσμο, και ψαλτες και ιερεις και μπορεις να τους ρωτησεις στο διαδικτυο να παρης απαντησεις γι αυτες τις αποριες σου και θα δεις οτι τα περισσοτερα απο αυτα που λες δεν ισχυουν.

Τωρα αν εκεινοι που γραφουν μια ακολουθια ξερουν ή δε ξέρουν τη διαδικασια για να εγκριθει η ακολουθια τους, αυτο ειναι μια αλλη κουβεντα. Αλλα οπως λετε κι εσεις οι νομικοι, αγνοια νομου δεν επιτρεπεται, δε δικαιολογειται. Εγω παντως νομιζω οτι οι περισσοτεροι ξερουν και παραξερουν τη διαδικασια, αλλα κοροϊδα ειναι να πανε να τους την απορριψουν? :hit2:

Επαναλαβαινω οτι οσα εγραψα δεν τα εγραψα για να κριτικαρω κανενα συλλεκτη ακολουθιων και κανενα ευλαβικο παπα ή λαϊκο που απο αγνοια χρησιμοποιουνε αχρηστες ακολουθιες και κανενα απο οσους απο καλη προθεση διαδιδουνε διαφορες φυλλαδες ακολουθιων, δωρεαν μαλιστα, και συχνα πληρωνουν κι απτην τσεπη τους. Απλως ειθελα να ειδοποιησω τους αλλους οτι καθε τι που βλεπουν με τιτλο "ιερη ακολουθια" η "ιερη παρακληση" δεν ειναι παντοτε ιερο και σωστο και χρησιμο για τη λατρεια. Ουτε ειπα να μη γινονται νεες ακολουθιες ουτε ειπα να μη διαδιδονται. Σε παρακαλω μην αλλοιωνεις το νοημα της κουβεντας μου. Εγραψα για να προειδοποιησω, οπως θακανε και καθε αλλος στη θεση μου, ετσι νομιζω. Και για μενα αυτος ο χωρος ειναι ο πιο καταλληλος για να πω αυτο που θελω, γιατι και ο παλιοτερος ειναι στο διαδικτυο με τετοια θεματα και πιο σωστα λειτουργει απο αλλου. :wink2:

μαθητής
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος μαθητής την 30 Σεπ 2009, 10:50, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Φυλλάδες (Ακολουθίες Αγίων)”