Βοηθά η μελέτη της παλαιάς γραφής στην κατανόηση της νέας;
Δημοσιεύτηκε: 17 Σεπ 2010, 10:37
[Παναγιώτη, εδώ θα μπορούσαν να μεταφερθούν ίσως κάποια μηνύματα από το άλλο θέμα για τις θέσεις http://analogion.gr/f/15/811. Όπως κρίνεις]
Ανοίγω αυτό το θέμα, μετά από τον ωραίο διάλογο που είχαμε εδώ με το μέλος giorgis σχετικά με την κατανόηση της λειτουργίας των θέσεων. Υπεστήριξα ότι η μελέτη της παλαιάς γραφής είναι η μόνη που μπορεί να ξεκλειδώσει τα μυστήρια της νέας, κι ότι για αυτόν τον λόγο, η παλαιά δεν μπορεί επιστημονικά να θεωρηθεί ισάξια με την νέα. Απλά, όπως πολύ σωστά είπε ο giorgis, η νέα πρέπει να προηγηθεί χρονικά στην μελέτη της, διότι μόνο μέσω αυτής μπορούμε πλέον να βαδίσουμε προς τα πίσω. Αυτή είναι όμως χρονική προτεραιότητα και όχι ποιοτική υπεροχή. Γενικώς, ανεξάρτητα από το πόσο έχει εγκαταληφθεί η χρήση μιας γλώσσα ή μιας σημειογραφίας, η πρωτότυπη είναι πάντα σημαντικότερη, διότι απλούστατα είναι η πηγή.
Ξεκινώ με ένα παράδειγμα, για να γίνω πιό κατανοητός και για να μη μιλάμε στον αέρα.
Επισυνάπτω δύο τμήματα από δύο διαφορετικά δοξαστικά δ' ήχου του Ιακώβου Πρωτ. και θα ήθελα τα αγαπητά μέλη, και κυρίως ο giorgis, να πούν τί μπορούν να γνωρίζουν για την σχέση των δύο θέσεων που έχω κυκλώσει. Τί κοινό βλέπουν, πέρα από την βαθμίδα έναρξης (Πα) και την βαθμίδα κατάληξης (Δι); Τί μας λέει η νέα γραφή για τα δύο αυτά σημεία;
Συγγνώμη που θέτω έτσι το θέμα. Δεν είναι διατυπωμένο έτσι για να προκαλέσω ή να θίξω, αλίμονο, απλά πιστεύω ότι ο επαγωγικός τρόπος είναι ο καλύτερος για την κατανόηση του θέματος αυτού.
Θα συνεχίσω με την ανάλυση της απάντησης, αφού πρώτα περιμένω λίγο για την διατύπωση απόψεων. Τα συμπεράσματα είναι άκρως ενδιαφέροντα.
Ανοίγω αυτό το θέμα, μετά από τον ωραίο διάλογο που είχαμε εδώ με το μέλος giorgis σχετικά με την κατανόηση της λειτουργίας των θέσεων. Υπεστήριξα ότι η μελέτη της παλαιάς γραφής είναι η μόνη που μπορεί να ξεκλειδώσει τα μυστήρια της νέας, κι ότι για αυτόν τον λόγο, η παλαιά δεν μπορεί επιστημονικά να θεωρηθεί ισάξια με την νέα. Απλά, όπως πολύ σωστά είπε ο giorgis, η νέα πρέπει να προηγηθεί χρονικά στην μελέτη της, διότι μόνο μέσω αυτής μπορούμε πλέον να βαδίσουμε προς τα πίσω. Αυτή είναι όμως χρονική προτεραιότητα και όχι ποιοτική υπεροχή. Γενικώς, ανεξάρτητα από το πόσο έχει εγκαταληφθεί η χρήση μιας γλώσσα ή μιας σημειογραφίας, η πρωτότυπη είναι πάντα σημαντικότερη, διότι απλούστατα είναι η πηγή.
Ξεκινώ με ένα παράδειγμα, για να γίνω πιό κατανοητός και για να μη μιλάμε στον αέρα.
Επισυνάπτω δύο τμήματα από δύο διαφορετικά δοξαστικά δ' ήχου του Ιακώβου Πρωτ. και θα ήθελα τα αγαπητά μέλη, και κυρίως ο giorgis, να πούν τί μπορούν να γνωρίζουν για την σχέση των δύο θέσεων που έχω κυκλώσει. Τί κοινό βλέπουν, πέρα από την βαθμίδα έναρξης (Πα) και την βαθμίδα κατάληξης (Δι); Τί μας λέει η νέα γραφή για τα δύο αυτά σημεία;
Συγγνώμη που θέτω έτσι το θέμα. Δεν είναι διατυπωμένο έτσι για να προκαλέσω ή να θίξω, αλίμονο, απλά πιστεύω ότι ο επαγωγικός τρόπος είναι ο καλύτερος για την κατανόηση του θέματος αυτού.
Θα συνεχίσω με την ανάλυση της απάντησης, αφού πρώτα περιμένω λίγο για την διατύπωση απόψεων. Τα συμπεράσματα είναι άκρως ενδιαφέροντα.