- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Παναγιώτης
- Κατηγορία: Γεροντικόν
- Εμφανίσεις: 19422
δεῖτε καὶ τὸ βιβλίο γιὰ τὸν γέροντα: Ὁ Γέρων Εὐδόκιμος Μοναστερλῆς
Ὁ Γέρων Εὐδόκιμος Μοναστερλῆς γεννήθηκε 5 Μαρτίου 1931 στὴν Κόρινθο ἀπὸ γονεῖς πρόσφυγες Μικρασιάτες ἀπὸ τὴν Σμύρνη, τὸν Κωνσταντῖνο καὶ τὴν Αἰκατερίνη. Ἦταν παιδὶ πολύτεκνης καὶ φτωχῆς οἰκογενείας 13 παιδιῶν. Τὸ κοσμικό του ὄνομα ἦταν Ἐμμανουήλ. Δεκατριῶν ἐτῶν ἔχασε τὸ πόδι του καὶ τὸ ἕνα μάτι ἀπὸ νάρκη, καὶ ἀργότερα εἶπε «ὁ διάβολος μὲ ἀδίκησε». Στὸ νοσοκομεῖο, στὴν κατοχή, ποὺ πῆγε χτυπημένος ἀπὸ τὴν νάρκη, γνώρισε τὸν μοναχὸ Σάββα ἐκ τῆς Καλύμνου (τὸν Ἅγιον Σάββα ἐκ τῆς Καλύμνου) ὁ ὁποῖος τοῦ προεῖπε ὅτι θὰ γίνει καλὸς ἱερομόναχος. Προτοῦ ἀκόμη χτιστεῖ τὸ μοναστῆρι τοῦ Ἁγίου Παταπίου στὰ Γεράνεια, πήγαινε ἐκεῖ στὸν Ἅγιο τακτικὰ μὲ τὶς πατερίτσες. Σὲ ἠλικία 16 ἐτῶν ἔβαλε ξύλινο πόδι ποὺ δωρίζονταν τότε στοὺς ἀναπήρους καὶ ἄφησε τὶς πατερίτσες. Ἐτῶν 16 ἔφυγε ἀπὸ τὸ σπίτι του γιὰ τὸν πολυπόθητο μοναχικὸ βίο. Ἡ κουρά του ἔγινε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Δημητρίου στὸ Στεφάνι Κορινθίας (ἀργότερα διετέλεσε καὶ Ἠγούμενος· τώρα εἶναι γυναικεῖο μοναστῆρι), ὅπου χειροτονήθηκε καὶ διάκονος. Ὁ μακαριστὸς Ἀρχιεπίσκοπος Κορίνθου Μιχαὴλ (μετέπειτα Ἀμερικῆς) ἤθελε νὰ τὸν ἔπαιρνε μαζί του στὴν Ἀμερική, ἀλλὰ ὁ γέροντας δὲν θέλησε. Πῆγε ἐπίσης στὸν Ἅγιον Ὅρος ὅπου καὶ ἔμεινε ἕναν περίπου χρόνο καὶ εἶχε γέροντα τὸν γ. Εὐδόκιμο. Ὁ παπα-Τύχων (γέροντας τοῦ γ. Παϊσίου) τοῦ εἶπε ὅτι ἐσένα Εὐδόκιμε δὲν σὲ προορίζει ὁ Θεὸς γιὰ ἐδώ. Ἀργότερα πῆγε μερικὰ χρόνια ἱεραποστολὴ στὴν Βηρυττό (ἐκεῖ χειροτονήθηκε ἱερέας καὶ ἔλαβε τὸ ὀφφίκιον τοῦ ἀρχιμανδρίτου), ἀπὸ ὅπου συχνάκις ἐπισκεπτόταν τὰ Ἱεροσόλυμα καὶ τὸν Πανάγιο Τάφο. Πῆγε ἐπίσης στὴν ἱεραποστολὴ στὸν π. Χρυσόστομο Παπασαραντόπουλο στὴν Ἀφρική, μετὰ ἀπὸ πρόσκληση τοῦ ἰδίου. Πῆγε ἐφημέριος στὴν Μακεδονία στὴν Νάουσα, καὶ ἀργότερα ἐπέστρεψε στὴν Κορινθία ὅπου ἐπὶ 25 ἔτη ἦταν ἐφημέριος στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου στὸ χωρίον Ἅγιος Βασίλειος. Ζοῦσε ἀσκητικὰ πάνω ἀπὸ τὸν Ἅγιο Βασίλειο, στὰ Δερβενάκια, στὸ ἐξωκκλήσι τοῦ Ἁγίου Σώζοντος (κάτω ἀπὸ τὸ ἄγαλμα τοῦ Θ. Κολοκοτρώνη). Ἐξομολογοῦσε διαρκῶς τὰ πάμπολλα πνευματικά του παιδιά, καὶ ἐπέστρεφε ψυχὲς στὸν Θεό, μὲ τὰ σωτήρια λόγια του. Ὅτι ὥρα καὶ νὰ ἐρχόντουσαν οἱ προσκυνηταὶ τοὺς ἐξομολογοῦσε. Εἶχε τὸ προορατικὸ καὶ διορατικὸ χάρισμα, τὰ ὁποῖα χαρίσματα φανερώνονταν σὲ πολλούς, παρόλο ποὺ ὁ ἴδιος ἦταν ἄκρως ταπεινός. Ἀργότερα τὸ 1993 ἔκτισε τὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίων Κυπριανοῦ καὶ Ἰουστίνης στὰ Δερβενάκια Κορινθίας, ὅπου καὶ συνέρρεε πλῆθος κόσμου γιὰ ἐξομολόγηση καὶ νὰ ἀκούσει καὶ νὰ παρηγορηθεῖ ἀπὸ τὰ σοφὰ καὶ πνευματικά λόγια του. Εἶχε ἐπίσης πνευματικὰ παιδιὰ στὴν Ἀμερικὴ, Καναδᾶ καὶ Γερμανία, καὶ τοὺς ἐπισκεπτόταν συχνά. Τελοῦσε καθημερινῶς τὶς ἀκολουθίες καὶ τὴν θεία Λειτουργία. Ἡ φιλοξενία του ἦταν ἀπερίγραπτη καὶ ἡ τράπεζα τῆς Μονῆς ἦταν ἀνοιχτὴ σὲ ὅλους τοὺς προσκυνητές. Εἶχε ἀρκετὲς ἀσθένειες, πέρα ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ἀπὸ 13 ἐτῶν ἦταν μὲ ἕνα πόδι καὶ ἕνα μάτι, ζάχαρο γιὰ τὸ ὁποῖο ἔπαιρνε καθημερινῶς ἰνσουλίνη, καρδιά, καὶ τελευταίως προβλήματα μὲ τὸ καλό του μάτι. Προβλέποντας τὸ τέλος του, ἐκοιμήθη ἐν Κυρίῳ τῇ 1ῃ Μαΐου 2004, τῷ Σαββάτῳ ἑσπέρας, πρὸ τῆς Κυριακῆς τοῦ Παραλύτου. Πλῆθος λαοῦ συνέρρευσε στὴν κηδεία του (τόσο κόσμο εἶχα νὰ δῶ στὴν κηδεία τοῦ Κορινθίας Προκοπίου εἶπε μιὰ εὐλαβῆς κυρία) παρότι ἔγινε σὲ διάστημα μικρότερο τῶν 24 ὡρῶν ἀπὸ τὴν κοίμησίν του, ἴσως κατὰ θεία παραχώρηση διότι δὲν θὰ ἔφτανε ὁ τόπος γιὰ νὰ χωρέσει τὸν κόσμο.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: ΠΠαπαδημητρίου
- Κατηγορία: Ἱερὲς Μονές
- Εμφανίσεις: 33041
Φωτογραφίες ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μονὴ Ὁσίου Παταπίου Λουτρακίου Κορινθίας, Ἱερὰ Μητρόπολις Κορίνθου (Τ.Κ. 200 03, Λουτράκι. τηλ. 27440-22.496).
Ἠγουμένη: γερόντισσα Ἰσιδώρα.
Κτίτωρ: γέρων Νεκτάριος Μαρμαρινός.
{mosmap width='500' | height='400' | lat='37.995744' | lon='22.977302' | zoom='17' | zoomType='Large' | zoomNew='0' | mapType='Hybrid' | showMaptype='1' | overview='0' | text='Ἱερὰ Μονὴ Ὁσίου Παταπίου Λουτρακίου' | tooltip='Ἱερὰ Μονὴ Ὁσίου Παταπίου' | marker='1' | align='center'}
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἀναλόγιον
- Κατηγορία: Ἱερὲς Μονές
- Εμφανίσεις: 22307
Φωτογραφίες ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Δημητρίου Στεφανίου Κορινθίας, Ἱερὰ Μητρόπολις Κορίνθου (Τ.Κ. 200 08, Στεφάνι. τηλ. 27410-94.285).
Ἠγουμένη: γερόντισσα Σαλώμη.
{mosmap width='500' | height='400' | lat='37.744521' | lon='22.830341' | zoom='17' | zoomType='Large' | zoomNew='0' | mapType='Hybrid' | showMaptype='1' | overview='0' | text='Ἱερὰ Μονὴ Ἁγ. Δημητρίου Στεφανίου Κορινθίας' | tooltip='Ἱερὰ Μονὴ Ἁγ. Δημητρίου' | marker='1' | align='center'}
Πληροφορίες γιὰ τὴν ἰστορία τῆς Ἱερᾶς Μονῆς: ἐδῶ.
Πληροφορίες γιὰ τὴν παλαιὰ Μονὴ (ἀνδρική) ποὺ δὲν σώζεται πιά ἐδῶ.
Ἡ Μονὴ τὸ 1973 ἔγινε γυναικεῖα (ἀπὸ ἀνδρική).
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: π. Νικόλαος Μέζης
- Κατηγορία: Κανονικότητα
- Εμφανίσεις: 12599
από το προσωπικό ιστολόγιο του π. Νικολάου Μέζη:
Ένα από τα πλέον παρεξηγημένα θέματα στην σύγχρονη ποιμαντική της Εκκλησίας, είναι η συμμετοχή των γυναικών στην λατρεία, το αν, δηλαδή, επιτρέπεται η συμμετοχή τους γενικώς στην λατρεία και, αν ναί, σε ποιούς τομείς. Ιδίως το θέμα της ανάληψης ψαλτικών καθηκόντων εκ μέρους των γυναικών έχει καταστεί, ως μη όφειλε κατά την γνώμη μας, μείζων θέμα προβληματισμού και αντιθέσεων.
Σήμερα, τέτοια θέματα αντιμετωπίζονται εκ μέρους των περισσοτέρων πιστών, αλλά και της ποιμενούσης Εκκλησίας στην ηθική και πρακτική τους διάσταση και όχι στην θεολογική, όπως κατ’ εξοχήν τα αντιμετώπιζε η Εκκλησία παλαιότερα. Η προβληματική σχετικά με την συμμετοχή των γυναικών στην ψαλμωδία μπορεί να συνοψισθεί στα κάτωθι επιχειρήματα:
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Παναγιώτης Ν. Τρεμπέλας
- Κατηγορία: Κανονικότητα
- Εμφανίσεις: 14439
Η ΓΥΝΗ ΕΝ ΤΗ ΨΑΛΜΩΔΙΑ
ΥΠΟ
Π. Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑ
ΕΚΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΖΩΗ", ΑΘΗΝΑΙ 1926
Ὁ καθηγητής κ. Παναγιώτης Τρεμπέλας, εἴχε ἀσχοληθεῖ τὸ 1926 μὲ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας στὸ θέμα τῆς συμμετοχῆς τῆς γυναικὸς στὴν ψαλμωδία, καὶ ἀποτέλεσμα τῆς ἐνασχόλησής του ἦταν ἡ ἐργασία του «Ἡ γυνὴ ἐν τῇ ψαλμῳδίᾳ».
ἀνέκαθεν δέν ἐπετράπη εἰς τήν γυναῖκα νά ἀναβῇ ἐπί τῶν ἡμιχορίων τῶν ψαλτῶν.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἱ.Μ. Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 9294
(ἀπὸ τὸ Ἡμερολόγιον 2005 τῆς Ἱ.Μ. Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης)
«Σᾶς παρακαλῶ, Ἅγιοι ἱερεῖς: νὰ φροντίζετε διὰ τοὺς κοσμικοὺς· πῶς νὰ σωθοῦν. Ὁμοίως πάλι, σεῖς οἱ κοσμικοί, νὰ τιμᾶτε τοὺς ἱερεῖς σας. Καὶ ἂν τύχει ἕνας ἱερέας καὶ ἕνας βασιλέας μαζί, τὸν ἱερέα νὰ προτιμήσεις. Καὶ ἂν τύχει ἕνας ἱερέας καὶ ἕνας Ἄγγελος μαζί, τὸν ἱερέα νὰ προτιμήσεις· διότι ὁ ἱερέας εἶναι ἀνώτερος καὶ ἀπὸ τοὺς Ἀγγέλους. Ἐγὼ ἔχω χρέος ὅταν ἀπαντήσω ἱερέα, νὰ σκύψω, νὰ τοῦ φιλήσω τὰ χέρια καὶ νὰ τὸν παρακαλέσω, νὰ παρακαλεῖ τὸν Θεὸν διὰ τὰς ἁμαρτίας μου».
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Διδαχή Γ'
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἀββᾶς Ζωσιμᾶς
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 9400
Γ'. Καὶ ἔλεγεν, ὅτι ἐὰν λάβῃ τις νόημα θλίψαντος αὐτόν, ἢ ζημιώσαντος, ἢ λοιδορήσαντος, ἢ ὀνειδίσαντος, ἢ εἰκῆ διασύραντος, ἢ πᾶν ὁτιοῦν κακὸν ποιήσαντος, καὶ πλέκει λογισμοὺς κατ' αὐτοῦ, ἐπιβουλεύει τῇ ἰδίᾳ ψυχῇ ὡς οἱ δαίμονες· ἀρκεῖ γὰρ ἑαυτῷ πρὸς ἐπιβουλήν· καὶ τὶ λέγω, πλέκει; Ἐὰν μὴ μέμνηται αὐτοῦ ὡς εὐεργέτου καὶ ἰατροῦ, ἀδικεῖ αὐτὸν τὰ μέγιστα· τί γὰρ λέγεις πάσχειν; οὖτος καθαίρει· καὶ ὀφείλεις μεμνῆσθαι αὐτοῦ ὡς ἰατροῦ πεμφθέντος σοι ἀπὸ τοῦ Χριστοῦ· χρεωστεῖ ὑπὲρ τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ παθεῖν, καὶ ὀφείλεις ἔχειν αὐτὸν ὡς εὐεργέτην. Εἰ δὲ οὐκ ἀπαλλάσσῃ κακίας, οὐδὲ ἐπιθυμεῖς ἀπαλλαγῆναι, ἀναίτιος Κύριος ὁ Θεός· αὐτὸ δὲ τὸ πάσχειν, νοσούσης ψυχῆς ἐστιν, εἰ μὴ ἐνόσεις οὐκ ἔπασχες, καὶ ὀφείλεις χάριν τῷ ἀδελφῷ ὅτι δι' αὐτοῦ ἔγνως τὴν ὁδὸν τῆς νόσου σου· καὶ ὀφείλεις δέχεσθαι τὰ παρ' αὐτοῦ ὡς φάρμακα θεραπευτικὰ πεμφθέντα σοι παρὰ τοῦ Ἰησοῦ.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Ἀναλόγιον
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 8883
Ἀφορμὴ γιὰ αὐτὴν τὴν σελίδα πῆρα ἀπὸ ἕνα ἄρθρο-μαρτυρία ἑνὸς ἐκπαιδευτικοῦ.
Ἐν περιλήψει, πῆγε ἡ μητέρα ἑνὸς παιδιοῦ στὸ σχολεῖο νὰ ρωτήσει γιὰ τὸν ζωηρὸ γιό της. Στὴν συζήτηση μὲ τὸν ἐκπαιδευτικὸ γιὰ τὸν γιό της, ἡ μητέρα εἶπε καὶ τὸ ἑξῆς:
«... Τοῦ κάνω καὶ τὴν προσευχή...»
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Αββάς Κασσιανός
- Κατηγορία: Πνευματικὴ Ζωή
- Εμφανίσεις: 9646
Στὶς Κοινοβιακὲς Διατυπώσεις τοῦ Ἀββᾶ Κασσιανοῦ [ἔκδ. Ἱερὰ Μονὴ Παρακλήτου], διαβάζουμε:
«Σ' ὁλόκληρη λοιπὸν τὴν Μεσοποταμία καὶ τὴν Παλαιστίνη καὶ τὴν Καππαδοκία καὶ γενικὰ τὴν Ἀνατολή, στὶς ἀκολουθίες τῆς Τρίτης, τῆς Ἕκτης καὶ τῆς Ἐνάτης Ὥρας, ὅποιος δὲν ἔρθει στὸ ναὸ προτοῦ τελειώσει ὁ πρῶτος ψαλμός, δὲν τολμάει πιὰ νὰ μπεῖ μέσα οὔτε ν' ἀναμιχθεῖ μ' αὐτοὺς ποὺ ψάλλουν [ἂν εἶναι ψάλτης], ἀλλὰ περιμένει ὄρθιος μπροστὰ στὴν πόρτα τὴν ἀπόλυση τῶν ἀδελφῶν. Καί, καθὼς βγαίνουν ὅλοι, τοὺς βάζει στρωτὴ μετάνοια καὶ ζητάει νὰ τὸν συγχωρήσουν γιὰ τὴ ραθυμία του. Στὶς νυχτερινὲς ὅμως ἀκολουθίες εἶναι συγχωρημένοι ὅσοι καθυστεροῦν καὶ ὣς τὸν δεύτερο ψαλμό.»
- Ὅτι οἱ ἱερεῖς καὶ λαϊκοὶ δὲν πρέπει νὰ βιάζωνται πότε νὰ ἔβγουν ἀπὸ τὴν ἐκκλησίαν
- Πόσα τὰ αἴτια τῆς ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ ἀνυπομονησίας
- Ἀντιαιρετικὴ Ἐγκύκλιος τοῦ Μητροπολίτου Γόρτυνος καὶ Μεγαλουπόλεως κ. Ἱερεμίου
- Ὁ λόγος καὶ ἡ πολιτεία τῶν Πατέρων (Φιλοκαλικὰ θέματα)
- Ἱερὰ Μονὴ Προφήτου Ἠλιοῦ Ὕδρας (φωτογραφίες)
- Συναξαριστὴς τῶν δώδεκα μηνῶν τοῦ ἑνιαυτοῦ Ἁγίου Νικοδήμου
- Ἀποφθέγματα ἀββάδων (β')
- Ἀποφθέγματα ἀββάδων (α')
- Ἑλληνικὴ ἀρίθμηση
- Ἱερὰ Μονὴ Κοιμήσεως Θεοτόκου Φανερωμένης Χιλιομοδίου (φωτογραφίες)
- Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Ἀντωνίου Ἀριζόνας (φωτογραφίες)
- Ἱερὰ Μονὴ Ζωοδόχου Πηγῆς Καλιφόρνιας (φωτογραφίες)
- Βίος τοῦ Ἁγίου Σώζοντος (7/9), τὸ Ἐξωκκλήσιόν του στὰ Δερβενάκια καὶ ὁ Κολοκοτρώνης
- Βίος Ὁσίου Κυριακοῦ τοῦ Ἀναχωρητοῦ 29/9 (mp3)
- Περὶ Ἀπαγορεύσεως τοῦ Νενοθευμένου Κηροῦ (1874)
- Ἀπόδειξις ὅτι εἷς ἐστι Θεός, καὶ οὐ πολλοί
- Ἱερὰ Ἐξομολόγηση: Ἐρωτήματα καὶ Ἀπαντήσεις
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητρ. Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Κοσμᾶς περὶ Μετανοίας, καὶ διὰ τοὺς Παπικούς, τοὺς Προτεστάντας καὶ τοὺς Οἰκουμενιστάς
- Ἡ Θεολογία τῆς Λειτουργικῆς Ἀναγεννήσεως
- Νεοβαρλααμισμὸς ἡ «Λειτουργικὴ Ἀναγέννηση»







